1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

5 راه رفع خستگی چشم در برابر مانیتور

شروع موضوع توسط MahD!ye ‏Jun 29, 2012 در انجمن علمی و فرهنگی

  1. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    15,168
    16,846
    1,083
    این 5 روش را برای جلوگیری از ناراحتی‌های چشمی ناشی از خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایشگرتان، امتحان کنید
    اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز ساعت‌ها به صفحه نمایشگرتان خیره می شوید و تاکنون مشکلاتی
    از قبیل: سوزش چشم، درد گردن، تاری دید و ضربان سر را تجربه کرده اید، بهتر است بدانید ، شما مشکل رایجی با نام "خستگی چشم" دارید!
    در واژه‌نامه پزشکی این بیماری با عنوان "سندرم بینایی کامپیوتر" شناخته می شود و علت این بیماری هم به خاطر نور پس زمینه نمایشگر
    و خیره نگاه کردن به یک صفحه نمایش برای مدت طولانی است.
    روش های درمان سریع این مشکل خوردن قرص ایبو پروفن و تمرینات چشمی است. ا
    ما در اینجا قصد داریم راهکارهایی برای پیشگیری از بروز این بیماری را به شما نشان دهیم.

    1-موقعیت مانیتور خود را تنظیم کنید
    انجام دادن یک سری تنظیمات جزئی در محل قرارگیری مانیتورتان می توانند به راحتی مشکلات چشمی ناشی خیره
    شدن به آن را کاهش دهد. برای راحتی بیشتر در بینایی، مانیتور باید 20 تا 30 اینچ از چشمان شما فاصله داشته باشد.
    علاوه بر آن بالاترین قسمت مانیتور باید درست هم سطح چشمانتان باشد طوریکه برای دیدن صفحه مانیتور خود مجبور
    باشید به پایین نگاه کنید نه به بالا.
    اگر مدل مانیتورتان به گونه ای است که نمی توانید آن را بالا ببرید می‌توانید از بالابرهایی که به همین منظور ساخته شده
    و یا حتی کتاب‌هایی قدیمی که جلد گالینگور دارند استفاده کنید.

    2- روشنایی صفحه را تنظیم کنید
    اگر نور محل کارتان بیش از حد مصنوعی یا طبیعی باشد ممکن است خیرگی به مانیتورتان بدهد که خیلی سریع
    چشمان شما را خسته کند. بنابراین اگر امکانش وجود دارد تمام نورهای فلورسنت اطرافتان را خاموش کنید و
    مانیتورتان را در محلی قرار دهید که نور طبیعی به هر گوشه آن بتابد. نور هرگز نباید مستقیما از پشت یا از
    جلو به مانیتور بخورد.
    بهتر است از لامپ‌های زمینی یا رومیزی استفاده کنید که از دو طرف به مانیتورتان بتابد. به این ترتیب می‌توانید
    از خسته شدن چشمان خود جلوگیری کنید.

    3- از قانون 20-20-20 استفاده کنید
    هر 20 دقیقه یکبار به شی ای که در 20 فوتی شما (6-7 متری) قرار گرفته است به مدت 20 ثانیه خیره شوید.
    این روش که از سایت labnol.org گرفته شده می تواند به عنوان ورزش چشم عمل کند و پس از مدتها خیره شدن
    به نور پس زمینه مانیتور ، استراحتی به چشم ها بدهد.
    اگر فراموشتان می‌شود که هر 20 دقیقه یکبار این کار را انجام دهید بهتر است از ریمایندرهایی مثل BreakTaker
    برای ویندوز و یا Time Out برای مک استفاده کنید.

    4-از عینک‌های مخصوص استفاده کنید
    به گزارش خبرآنلاين همواره در هنگام کار با کامپیوتر، نور طبیعی با نور مصنوعی ترکیب شده و فشار غیر قابل اجتنابی
    را به چشمان شما تحمیل می‌کند. یکی از راه حل های این مشکل استفاده از عینک های گونار است. این عینک‌های مخصوص
    که بیشتر به کمک گیم بازها می آید برای جبران نور آبی خیره کننده مانیتور از شیشه هایی به رنگ زرد استفاده و همچنین
    با ایجاد بزرگنمایی خفیفی در سطح عدسی خواندن متن‌ها را ساده‌تر می کنند (حتی کسانی که برای خواندن عینک نمی‌زنند
    می توانند از این عینک ها استفاده کنند)
    قیمت گونار حدود 80 دلار است اما می تواند تفاوت بزرگی را برای شما ایجاد کند این عینک ها همچنین طرح ها و مدل ها متنوعی دارند.

    5- وضعیتی را برای خود فراهم کنید که برای چشمانتان راحت‌تر است
    وقتی که وسایل مورد نیاز برای کارتان در نقاط مختلف میزتان قرار داشته باشد ، چشم های شما مجبور است مرتبا برای
    نگاه کردن به فواصل مختلف، خود را تنظیم کند. برای درست کردن این وضعیت کیبرد خود را مستقیما جلوی مانیتورتان
    قرار داده و آنچه را باید بخوانید در نگهدارنده‌های مخصوص کاغذ و در مجاور خود بگذارید.
     
    HAMID01 و Admin از این پست تشکر کرده اند.
  2. HAMID01

    HAMID01 کاربر استقلالی

    893
    326
    208
  3. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    15,168
    16,846
    1,083
  4. Admin

    Admin غواصی فقط تو چشات عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    12,516
    24,655
    62,901
    چشاش خسته شده
     
  5. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    15,168
    16,846
    1,083
    خب من پیشنهاد میکنم چشاش که خسته شد دیگه اصا نیاد این رواشا رو هم ولش کن:16:
     
  6. Admin

    Admin غواصی فقط تو چشات عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    12,516
    24,655
    62,901
    افرین خانوم دکتر
     
    ghandeasal از این پست تشکر کرده است.
  7. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    15,168
    16,846
    1,083
    ااااا ادمین چه باهوش بودی و نمیدونستم
    از کجا فهمیدی:roflmao
     
  8. Admin

    Admin غواصی فقط تو چشات عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    12,516
    24,655
    62,901
    چیو؟ دکتر بودنتو؟
     
  9. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    15,168
    16,846
    1,083
  10. Admin

    Admin غواصی فقط تو چشات عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    12,516
    24,655
    62,901
    فک کنم یه جا گفته بودی تجربی میخونی. فک کنم البته