1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

5 خوردنی كاهش‌دهنده درد

شروع موضوع توسط Admin ‏Dec 26, 2011 در انجمن دانستنی های پزشکی

  1. Admin

    Admin غواصی فقط تو چشات عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    12,511
    24,619
    62,770
    پنج ماده غذایی در كاهش التهاب و درد در تمام بدن مؤثر شناخته شده و به نوعی با درد مبارزه می‌كند. دردهای میگرنی، كمردرد، دردهای مزمن، دردهای مفاصل و آرتریت اغلب 24 ساعت یا بیشتر طول می‌كشد.
    به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران درد، اغلب نشانه التهاب است و بدن در برابر این جراحت واكنش نشان می‌دهد. اگر چه داروها موجب كمك به درمان و كنترل درد و التهاب‌های مزمن می‌شوند، اما موادغذایی و آنچه افراد در رژیم غذایی‌شان مورد استفاده قرار می‌دهند نیز در كاهش درد و التهابی كه بدن به آن گرفتار شده تأثیر دارند. متخصصان پنج ماده غذایی را كه در زیر معرفی می‌شود، در كاهش درد و التهاب بدن مؤثر شناخته‌اند.

    ماهی آزاد
    تحقیقات و بررسی‌ها از نقش مؤثر اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی قزل‌آلا بر قلب حكایت دارد زیرا اسیدهای چرب امگا3 خاصیت ضدالتهابی دارد. بنابراین محققان تحقیقاتی را روی ماهی آزاد آغاز كردند تا متوجه شوند آیا این ماده غذایی می‌تواند با التهاب‌هایی كه بدن دچار آن شده مبارزه كند و در اثر آن دردهای بدن كاهش یابد.
    مطالعات نشان داد روغن ماهی كه از اسیدهای چرب امگا3 غنی است در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید و كاهش تولید موادی كه باعث ایجاد التهاب می‌شود، مؤثر است.
    پژوهش‌ها نشان می‌دهد امگا3 موجود در ماهی قزل‌آلا، ساردین و ماهی آزاد درد را سركوب می‌‌كند زیرا پس از مصرف این ماده غذایی آنزیم‌های ایجادكننده التهاب سركوب می‌شوند.
    متخصصان مصرف دو وعده ماهی را در هفته توصیه می‌كنند. آنان می‌گویند: مصرف ماهی‌های چرب آب‌های سرد علاوه بر سلامت قلب، موجب كاهش درد و تسكین بدن می‌شود.

    زنجبیل
    قرن‌هاست كه برای درمان سرماخوردگی و ناراحتی معده از زنجبیل استفاده شده است. با این حال متخصصان نقش زنجبیل را برای كاهش دردهای عضلانی كه پس از تمرینات ورزشی به‌وجود می‌آید تا 25 درصد مؤثر شناخته‌اند.
    مطالعات زنجبیل را به عنوان یك داروی غیراستروئیدی و ضدالتهابی معرفی می‌كند و درد را در بیماران مبتلا به آرتروز مانند آسپرین و ایبوپروفن كاهش می‌دهد.
    متخصصان استفاده از زنجبیل را همراه با سبزیجات در كاهش درد مؤثر می‌دانند. همچنین برای تهیه چای زنجبیل توصیه می‌كنند كه قطعاتی از آن را برای 10 دقیقه درون آب داغ قرار داده و سپس با كمی عسل میل شود.

    گیلاس
    گیلاس و میوه‌هایی كه رنگ قرمز، ارغوانی و آبی دارند مانند تمشك، توت‌فرنگی و انگور قرمز به علت داشتن آنتوسیانین و آنتی‌اكسیدان خواص ضدالتهابی دارند.
    مطالعات نشان می‌دهد گیلاس به جنگ التهاب و ورم مفاصل و بیماری‌های قلبی و سرطان می‌رود.
    آنتوسیانین ماده‌ای كه در گیلاس به میزان قابل توجهی وجود دارد با خنثی‌سازی رادیكال‌های آزاد كه منجر به ایجاد التهاب می‌شود، مبارزه كرده و دردها را تسكین می‌بخشد.
    برخی از رادیكال‌های آزاد در بدن ما از طریق فرایندهای متابولیكی بدن ایجاد می‌شوند، همچنین دود سیگار، آلودگی هوا و... باعث ایجاد رادیكال‌های آزاد در بدن می‌شود.
    متخصصان مصرف گیلاس را به صورت تازه، یخ‌زده، خشك شده و مخلوط با بلغور جو به صورت روزانه توصیه می‌كنند.

    روغن زیتون
    روغن زیتون یك ضدالتهاب و متلاشی‌كننده درد است. استفاده از روغن زیتون همراه با غذا به مدت طولانی موجب تسكین درد و التهاب‌های مخفی در بدن می‌شود.
    دانشمندان یك نوع تركیب خاص را در روغن زیتون یافته‌اند كه شبیه به داروهای ضددرد و غیراستروئیدی عمل كرده و موجب كاهش درد در بدن می‌شود.
    آنان مصرف روغن زیتونی را توصیه می‌كنند كه دارای سطوح اسیدیته پائین و رنگ تیره و طعم و عطری دلپذیر باشد.

    چای سبز
    چای سبز به علت داشتن یك ماده خاص موجب محافظت از غضروف و استخوان‌ها می‌شود و بر همین اساس كاهش‌دهنده دردهای آرتریتی است. محققان در یك تحقیق گسترده دریافتند چای سبز باعث كاهش شدت آرتریت روماتوئید كه یك بیماری خود ایمنی است می‌شود و استفاده از آن باعث بهبود پاسخ‌های ایمنی و سركوب مواد التهابی بدن می‌شود.
    بر این اساس آنان مصرف یك تا سه فنجان چای سبز را برای كاهش دردها توصیه می‌كنند با این حال از آنجا كه یك فنجان چای سبز، در حدود یك‌سوم فنجان قهوه كافئین دارد، به افراد حساس به كافئین هشدار می‌دهند از چای سبز به میزان مناسب استفاده كنند.