1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

کــــــــــــنکــــــــــــور

شروع موضوع توسط barfi ‏Jan 25, 2015 در انجمن متوسطه نظری

  1. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040
    :biggrin:ســــــلام :biggrin:
    :meh:ایــــــن تاپیــــک من باب اهمیت بالای کنکــــــــور است:muted:
    اینجا هرچیزی که مربوط به کنکور بشه اعم از :
    اخبــــارش
    حذفیاتش
    نفرات برتــــر هر سالش
    چگونگــــی کسبه رتبه برتر
    :1finger:و تمامــــی نکاتی که یه بچه کنکوری نیاز داره میزاریــــم:barefoot:
    به نظره مــــــــــــن واسه یه کنکــــــــــــوری سر زدن به این تاپیک از :tongue:نـــــــــــون شب هم واجـــــب تره:tongue:
     
    sargoli، ♕ مـــــ☽ــــــاه بانــــو ♕ و M.G.Captain از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    درسی تحلیلی محاسباتی است. به همین دلیل باید آمادگی داشته باشید که اگر پرسش های سختی از این درس آورده شود، با پرسش هایی وقتگیر مواجه باشید. در این حالت پرسش هایی منظور است که عمدتاً محاسبات آنها طولانی و وقتگیر باشند.
    برای کسب مهارت در محاسبات این درس، به تمرین فراوان نیاز دارید. نکته ی مهم دیگر این است که به دلیل حجم محاسبات احتمالی زیاد برای یک پرسش، امکان بی دقّتی بسیار زیاد است. بنابراین زدن تست های زمان دار در منزل به طور ویژه ای توصیه می شود. نکته ی مهمّی که باید به آن توجّه کنید این است که

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    ی آمار و مدل سازی را از نخستین روزهای آغاز فعّالیّت مطالعاتی جدّی بگیرید

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    بسیاری از داوطلبان هرساله بنابر یک عادت غلط، مطالعه ی این درس را به دوران بعد از نوروز موکول می کنند، قویاّ تاکید میکنم این یک روش غلطی است که درصورت انجام، همانند آن دسته از داوطلبانی که این روش را دنبال کرده اند، ضرر خواهید کرد.

    شرط پاسخگویی به پرسش های درس آمار و مدلسازی در

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    ، تسلطّ کامل بر موضوعات است. نکته ای که وجود دارد این است که شما درمواجهه با تست های این درس اگر توان پاسخگویی به پرسش را نداشته باشید و به سراغ پاسخنامه بروید، مشاهده می کنید که پرسش مورد نظر به راحتی حل می شده است و نکته ی مبهمی در پاسخگویی آن وجود نداشته است. آنگاه افسوس میخورید که چرا تست به آن سادگی را پاسخ نداده اید و یا با تست هایی مواجه خواهید شد که در نگاه اوّل شاید بگویید این تست استاندارد نیست زیرا زمان پاسخگویی به آن بسیار زیاد است، حال آنکه باید بدانید لازمه ی پاسخگویی به پرسش های احتمالا وقت گیر این درس (محاسبه ی میانگین 15 داده به همراه واریانس آنها) تسلطّ کامل بر مباحث مورد نظر است که این کار جز با تکرار محقّق نخواهد شد.

    تعداد پرسش های این درس در آزمون سراسری برای

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    علوم ریاضی 1 یا 2 (در برخی از سال ها 3) پرسش و در گروه های علوم تجربی و علوم انسانی نیز 2 یا 3 پرسش است.

    شاید در نگاه اوّل تصوّر شود که آیا واقعا ارزش دارد برای این تعداد پرسش کم، وقت خود را به این درس اختصاص دهیم؟

    اگر با رتبه های برتر آزمونهای سراسری صحبت کنید، متوجّه خواهید شد که با مطالعه ی کافی و مناسب به سطحی از تسلّط خواهید رسید که به طور کامل به هر پرسشی که از این درس مطرح شود ، پاسخ خواهید گفت. در حالی در مباحث دیگر ریاضیات هرگز چنین ادّعایی نمی شود. پس به صراحت تاکید می کنم مطالعه ی درس آمار و مدلسازی را از همین امروز جدّی بگیرید.

    فصل اوّل (اندازه گیری و مدلسازی) و فصل دوم (جامعه و نمونه) دو فصل ساده هستند. به طور کامل بر تعاریف کتاب درسی مخصوصا در مورد مبحث خطای اندازه گیری و نمونه های تصادفی مسلّط باشید.

    فصل سوم (متغیّرهای تصادفی) نیز یک فصل تعریف محور است. تسلّط بر تعاریف کتاب کلید پاسخگویی پرسش های این فصل است. به خصوص لازم است بدانید که مباحثی نظیر تشخیص متغیّرهای کمّی گسسته، کمّی پیوسته، کیفی اسمی و کیفی ترتیبی همواره مورد نظر طراحان پرسش بوده است.

    فصل چهارم (جدول فراوانی و دسته بندی) به بعد تا پایان فصل هفت وارد مباحث محاسباتی می شویم. شاید در نگاه نخست تعداد زیاد فرمول های این فصلها احساس بدی را در شما برانگیخته باشد ولی باید بدانید که بسیاری از فرمول های توضیح داده شده در جزوات به سادگی از روابط مادر قابل استخراج هستند. این فرمول ها را در طول زمان و با تست زنی های فراوان خواهید آموخت و به آنها مسلّط خواهید شد.

    منبع : یکی از مقالات مشاوره ای گزینه 2
     
    sargoli، ♕ مـــــ☽ــــــاه بانــــو ♕ و M.G.Captain از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    خلاف بخش زبان فارسی آزمون سراسری که فقط یک کتاب منبع آن است (زبان فارسی 3) برای ادبیّات فارسی

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    باید سه کتاب بخوانید: کتاب های پایه های دوم، سوم و چهارم. برای تسلطّ بر ادبیّات فارسی ، باید آشنایی اجمالی ولی عمیقی روی هر سه کتاب داشته باشید. داوطلبان پایه ی چهارم به دلیل اینکه کتاب چهارم کتاب درسی شان است، به اندازه ی کافی روی آن وقت می گذارند و برایشان دشوار محسوب نمی شود؛ به همین دلیل کتاب پایه ی سوم اهمّیّت ویژه ای پیدا می کند. چون اولا حجم مطالب مهم آن زیاد است و ثانیا به دلیل فاصله ی یک ساله ای که داوطلبان با آن دارند، شاید مورد کم توجّهی واقع شود. با این حال به دلیل سبک خاص پرسش های ادبیّات فارسی آزمون سراسری که نمی توان دقیقاً مشخّص کرد از کدام بخش طرح می شوند، می توان گفت هر سه کتاب مهم هستند و ادبیّات فارسی 3 به دلیل حجم مطالب از

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    خاصی برخوردار است.


    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    ادبیّات فارسی سوم برای داوطلبان گروه های ریاضی و تجربی بیست و سه درس دارد که از میان آنها نزدیک به نیمی از متون نیاز به تمرکز روی کتاب و تسلطّ بر تک تک اجزای آن (لغت، املا، معنی عبارت ها و تاریخ ادبیّات فارسی) دارد. به طور دقیق تر درس هایی مانند رستم و اسفندیار، قاضیِ بسُت، کبوتر طوقدار و... که هم واژه های جدید زیادی دارند و هم ترکیب های دشوار و اصطلاحی چشم گیری در آنها دیده می شود. خوبی این درس ها حجم کمشان است. از سوی دیگر درس های ساده تری مانند بخش های ادبیّات جهان و شعر معاصر، حجم بیشتر و نکات کمتری را به خود اختصاص داده اند. در مورد این درس ها لازم نیست وقت چندانی روی متن اصلی بگذارید. کافی است در دورِ اوّل خواندن، واژه هایی را که به نظرتان نا آشنا می آیند علامت گذاری کنید و در دورهای بعدی

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    ، فقط لغات علامت گذاری شده را بخوانید و روی باقیِ متن ، وقت گذاری نکنید. با وجود بارِ کمِ واژهای و اصطلاحیِ این درس ها، نباید آنها را از نظر تاریخ ادبیّات بی ارزش دانست. اتفّاقا بیشتر نکته های این درسها از بخش تاریخ ادبیّات طرح می شود و بنابراین باید با دقّت زیاد به تاریخ ادبیّات آنها توجّه کنید. مثلاً ممکن است در درس خون خورشید حتّی یک واژه ی جدید هم نیابید امّا حتما باید بدانید که مهمترین آثار خورسند چه نام دارند. از طرف دیگر، ابوالفضل بیهقی فقط یک کتاب دارد و از نظر تاریخ ادبیّات نکته ای برای شما ندارد ولی لازم است درس قاضی بست را مو به مو خوانده باشید و تک تک واژه ها و اصطلاحات آن را بدانید. از نکات دیگر ادبیّات فارسی سوم، می توان به آیات و احادیثی اشاره کرد که ضمن درس ها مطرح شده اند. این بخش ها به هیچ عنوان دشوار نیستند اما برای کسی که حتّی یک بار هم آنها را ندیده باشد، می توانند استرس ایجاد کنند. به طوری که حتی اگر داوطلب با دانش عربی خودش هم بتواند معنا را بفهمد، به دلیل غریبگی جمله اصلاً تلاشی هم برای فهمیدنش نخواهد کرد.

    در مورد خواندن واژه های کتاب هم یادتان باشد که همه ی کتاب های ادبیّات فارسی پایه های دبیرستان مثل هم هستند. یعنی هم باید به واژه های انتهای کتاب مسلّط باشید و تک تک معناهای آنها را بدانید )مثلاً مخنقه هم یعنی گردنبند و هم یعنی قلاده( و هم توضیح های انتهای هر درس را بدانید. این مرورها گذشته از کمکی که در پنج پرسش واژه و املا می کنند، ممکن است در بخش قرابت معنایی هم به کمکتان بیایند. به طور کلی پرسش های ادبیّات فارسی غیرمستقیم اند و به همین خاطر هر نکته ای که در هر قسمت از کتاب بخوانید، می تواند در قسمت های دیگر هم کمکتان کند.

    و امّا تاریخ ادبیّات. حتماً میدانید که سبک جدید پرسش های تاریخ ادبیّات ، شمارشی است. یعنی تعدادی کتاب و نویسنده می دهند و از شما می خواهند که بگویید چندتای آنها درست است. پاسخگویی به چنین تستی نیازمند تسلّط بر تک تک موارد است و این توانایی به دست نمی آید جز با خواندن تاریخ ادبیّات هر سه پایه. به این منظور باید گذشته از تاریخ ادبیّات ابتدای درس ها، اعلام کتاب را هم خوانده باشید. در مورد اعلام نیازی به حفظ نام شهرها و توضیح آنها نیست، بلکه «اشخاص » و «آثار » مهم هستند. بعضی از داوطلب ها وقتشان را روی نام شهرها و توضیح آنها می گذارند که در عمل برایشان فایده ای ندارد.

    به طور خلاصه، کتاب ادبیّات فارسی 3 با در نظر گرفتن حجم نکات مهم و همچنین کم توجّهی احتمالی داوطلب ها ، کتاب بسیار مهمّی است که با درس های آن باید به دو شیوه برخورد کرد، یک شیوه خواندن مو به مو است که در مورد متون کهن باید به کار رود و یک شیوه مرور سریع و تمرکز بر تاریخ ادبیّات فارسی است که باید برای درس های ساده و نثرهای امروزی استفاده شود. به این ترتیب در زمان

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    بسیار صرفه جویی می شود. برای تاریخ ادبیّات فارسی هم معمولا توصیه نمی شود از کتاب های کمک درسی استفاده کنید چون ممکن است نکاتی را جا انداخته باشند. شما اصل را کتاب قرار دهید و بر مبنای آن تمام تاریخ ادبیّات فارسی ابتدای درس ها و همچنین اعلام را بخوانید. حتی می گویند از پشت جلد و منابع صفحه ی آخر کتاب هم غافل نشوید.

    منبع : یکی از مقالات مشاوره ای گزینه
     
    آخرین ویرایش: ‏Jan 25, 2015
    sargoli و M.G.Captain از این پست تشکر کرده اند.
  4. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040
    فهرست منابع آزمون سراسري سال 94
    دروس عمومي

    زبان و ادبيات فارسي

    ادبيات فارسي (2) سال دوم براي کليه رشته‌ها

    ادبيات فارسي (3) سال سوم، براي کليه رشته‌ها غير از علوم انساني

    زبان و ادبيات فارسي عمومي، سال پيش دانشگاهي، براي کليه رشته‌ها

    ادبيات فارسي 3 (تخصصي انساني) سال سوم، مخصوص علوم انساني

    زبان فارسي 3 (تخصصي انساني) سال سوم، مخصوص علوم انساني

    زبان فارسي 3 (غير علوم انساني)، سال سوم، براي کليه رشته‌ها (غير از علوم انساني)

    دروس عمومي عربي

    عربي 2 (غير از علوم انساني)، سال دوم، براي کليه رشته‌ها (غير از علوم انساني)

    عربي 2 (علوم انساني)، سال دوم، مخصوص علوم انساني

    عربي 3 (غير از علوم انساني)، سال سوم، براي کليه رشته‌ها (غير از علوم انساني)

    عربي 3 (علوم انساني)، سال سوم، مخصوص علوم انساني

    دروس عمومي فرهنگ و معارف اسلامي

    قرآن و تعليمات ديني 2 (دين و زندگي)، سال دوم، براي کليه رشته‌ها

    قرآن و تعليمات ديني 3 (دين و زندگي)، سال سوم، براي کليه رشته‌ها

    معارف اسلامي (دين و زندگي)، سال پيش‌ دانشگاهي، براي کليه رشته‌ها

    دروس عمومي زبان انگليسي

    انگليسي 3، سال سوم، براي کليه رشته‌ها

    انگليسي 1 و 2، سال پيش‌ دانشگاهي، براي کليه رشته‌ها
     
    sargoli و M.G.Captain از این پست تشکر کرده اند.
  5. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040
    دروس تخصصي گروه علوم رياضي

    دروس تخصصي رياضيات

    هندسه 1، براي سال دوم

    آمار و مدل‌سازي، سال دوم

    هندسه 2، سال سوم

    رياضيات 2، سال دوم

    حسابان، سال سوم

    جبر و احتمال، سال سوم

    هندسه تحليلي و جبر خطي، سال پيش دانشگاهي

    حساب ديفرانسيل و انتگرال، سال پيش دانشگاهي

    رياضيات گسسته، سال پيش دانشگاهي

    فيزيک

    فيزيک 1 و آزمايشگاه، سال اول

    فيزيک 2 و آزمايشگاه، سال دوم

    فيزيک 3 و آزمايشگاه (ويژه رياضي) سال سوم

    فيزيک (ويژه رياضي) سال پيش دانشگاهي

    شيمي

    شيمي 2 و آزمايشگاه، سال دوم

    شيمي 3 و آزمايشگاه، سال سوم

    شيمي، سال پيش دانشگاهي
     
    sargoli و M.G.Captain از این پست تشکر کرده اند.
  6. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040
    دروس تخصصي گروه علوم تجربي

    زمين‌شناسي

    زمين‌شناسي، سال سوم

    علوم زمين، سال پيش دانشگاهي

    رياضيات

    هندسه 1، سال دوم

    رياضيات 2، سال دوم

    آمار و مدل‌سازي، سال سوم

    رياضيات 3 (ويژه علوم تجربي)، سال سوم

    رياضي عمومي 1 و 2، سال پيش دانشگاهي

    زيست‌شناسي

    زيست‌شناسي و آزمايشگاه 1، سال دوم

    زيست‌شناسي و آزمايشگاه 2، سال سوم

    زيست‌شناسي، سال پيش‌ دانشگاهي

    فيزيک

    فيزيک 1 و آزمايشگاه، سال اول

    فيزيک 2 و آزمايشگاه، سال دوم

    فيزيک 3 و آزمايشگاه (علوم تجربي)، سال سوم

    فيزيک (علوم تجربي) سال پيش دانشگاهي

    شيمي

    شيمي 2 و آزمايشگاه، سال دوم

    شيمي 3 و آزمايشگاه، سال سوم

    شيمي، سال پيش‌دانشگاهي
     
    sargoli و M.G.Captain از این پست تشکر کرده اند.
  7. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040
    دروس تخصصي گروه علوم انساني

    رياضيات

    رياضيات 1، سال اول

    آمار و مدل‌سازي، سال دوم

    رياضي (ويژه علوم انساني – علوم و معارف اسلامي)، سال سوم

    رياضي پايه، سال پيش دانشگاهي

    اقتصاد

    اقتصاد، سال دوم

    زبان و ادبيات فارسي

    تاريخ ادبيات ايران و جهان 1، سال دوم

    تاريخ ادبيات ايران و جهان 2، سال سوم

    آرايه‌هاي ادبي، سال سوم

    ادبيات فارسي ويژه علوم انساني، سال پيش دانشگاهي

    زبان عربي

    عربي 2 (ويژه علوم انساني)، سال دوم

    عربي 3 (ويژه علوم انساني)، سال سوم

    عربي 1 و 2، سال پيش دانشگاهي

    تاريخ

    تاريخ ايران و جهان 1، سال دوم

    تاريخ ايران و جهان 2، سال سوم

    تاريخ‌شناسي، سال پيش دانشگاهي

    جغرافيا

    جغرافياي 1، سال دوم

    جغرافياي 2، سال سوم

    جغرافيا، سال پيش دانشگاهي

    علوم اجتماعي

    جامعه‌شناسي 1، سال دوم

    جامعه‌شناسي 2، سال سوم

    علوم اجتماعي (جامعه‌شناسي نظام جهاني)، سال پيش دانشگاهي

    فلسفه

    فلسفه، سال سوم

    فلسفه (آشنايي با فلسفه اسلامي)، سال پيش دانشگاهي

    منطق

    منطق، سال سوم

    روان‌شناسي

    روان‌شناسي، سال سوم
     
    sargoli و M.G.Captain از این پست تشکر کرده اند.
  8. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040
    تاریخ ثبتانام کنکور 94
    كليه‌ متقاضیان شركت‌ در دوره‌های روزانه‌ ،نوبت دوم (شبانه‌)، نيمه حضوری، مجازی، پرديس خودگردان، پيام‌ نور و غيرانتفاعی‌ها و کدرشته‌های تحصيلی با آزمون دانشگاه آزاد می توانند در کنکور 94 شرکت کنند.
    به گزارش خبرنگار مهر، تاريخ‌ ثبت‌نام‌ و شركت در‌ آزمون‌ سراسري‌ سال 1394 از روز يكشنبه 19 بهمن ماه 93 منحصراً از طريق پايگاه اطلاع‌ رساني سازمان به نشاني

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    آغاز و در روزسه شنبه 28 بهمن ماه 93 پايان مي‌پذيرد.

    داوطلبان مي‌توانند در مهلت مقرر براي شركت درآزمون سراسري سال 1394 ثبت‌نام کنند.

    متقاضيان تحصيل در آن دسته از كدرشته‌هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي كه پذيرش آنها براساس آزمون است باید توجه داشته باشند از آنجا كه پذيرش در رشته هاي دانشگاه آزاد نیز از طريق همين آزمون صورت خواهد گرفت لذا ضرورت دارد متقاضيان در آزمون سراسري سال 1394 ثبت‌نام و در تاريخ مقرر در جلسه آزمون شركت کنند.

    آزمون سراسري سال 1394 در روزهای 21، 22 و 23 خردادماه 94 برگزار خواهد شد و اطلاعيه تكميلي ثبت نام آزمون در تاريخ های 6 و 13 بهمن ماه 93 منتشر خواهد شد.
     
    sargoli و M.G.Captain از این پست تشکر کرده اند.
  9. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040
    تاثیر معدل در کنکور ۹۴ با تراز است :
    دوستان اینا مثال هایی بود که ملتفت بشین تاثیر چیجوریاس. ولی تو کنکور درصد درس ضرب در ۷۵% نمیشه.. ترازشه که ضرب در ۷۵% میشه. راجع به محاسبه تراز هم اینجا توضیح دادم.

    کلا مطلب فوق برای سادگی فهم شما بیان شده وگرنه تاثیر معدل در کنکور به این سادگی ها نیست و هر درس به طور جداگانه تاثیر خود را اعمال می کند. مثل برای درصد ریاضیتون یه تراز تعیین میشه برای نمره ی کتبی ریاضی تون هم یه تراز و اونوقت طبق فرمول بالا دو نمره برای شما به دست میاد …



    کلیت امر:

    معدل همه چیز نیست . شما میتونین با درصدهای خوب خودتون تاثیر معدل در کنکور ۹۴ رو کم کنین. تاثیر معدل در کنکور ۹۴ درسته ۲۵% هستش ولی محاسباتش پیچیده است و بر اساس تراز و … هست و لذا بین کسی که مثلا ۱۵ میشه نهایی با کسی که ۲۰ میشه اونقدرا فاصله ای نیست.
     
    sargoli و M.G.Captain از این پست تشکر کرده اند.
  10. barfi

    barfi پشت کنـــــــــکوری :) همراه انجمن

    20,537
    50,784
    30,040
    این که حالا میگن تاثیر منفی معدل در کنکور یعنی چی؟

    ببینین الان این شخص درصد خودش ۶۰% بوده. معدل واسش تاثیر مثبت داشته و درصدش شده ۶۵%

    حالا فرض کنین معدل این فرد در نهایی ۱۰ بوده باشه:

    ۶۰*۰.۷۵=۴۵%

    ۱۰/۲۰*۰.۲۵=۱۲%

    ۴۵%+۱۲%= ۵۷%

    خب پس تاثیر معدل باعث شده درصد فرد مورد نظر کمتر بشه درسته؟ میخواست ۶۰% باشه شده ۵۷% .

    .

    حالا نمره ۲۰ نهایی و تاثیرش بر همین شخص :::
    حالا یه مثال جالب دیگه تا خیالتون راحت بشه معدل اونقدرام معجزه نمیکنه:

    فرض کنین همین فرد که کنکور رو ۶۰% زده معدل ادبیاتش در نهایی هم ۲۰ بوده باشه:

    ۶۰*۰.۷۵=۴۵%

    ۲۰/۲۰*۰.۲۵=۲۵%

    ۴۵%+۲۵%=۷۰%

    خیلی فرق کرد؟؟؟؟
     
    sargoli و M.G.Captain از این پست تشکر کرده اند.

کلمات جستجو شده:

  1. انجمن کنکور