1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

چگونه می‌توانیم روابط کاری بهتری داشته باشیم

شروع موضوع توسط Admin ‏Jul 6, 2017 در انجمن کسب و کار

  1. Admin

    Admin ديوانگى ها از آمدنِ تو شروع شد ... عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    13,104
    27,033
    74,175
    a93a9008f137125abb798f3c8c4ab0d0.


    مهارت‌های ارتباطی با بهبود بخشیدن به عملکرد کاری شما بازدهی تجارت را افزایش می‌دهند و مسیر پیشرفت کسب‌وکار را هموار می‌کنند.


    اگر می‌خواهید در کسب‌وکار خود موفق باشید، باید شبکه‌ی ارتباطی وسیع و خوبی داشته باشید. یکی از تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از موفقیت‌های حرفه‌ای، تحت‌الشعاع مهارت‌های ارتباطی اشخاص قرار دارند. اگر به تجارت علاقه‌مند هستید و کسب‌وکار خود را تأسیس کرده‌اید، حتماً به اهمیت شبکه‌ی روابط پی برده‌اید. شما باید یک شبکه‌ی خوب را پایه‌گذاری کنید، بتوانید با مردم جدید آشنا شوید و آن‌ها را جذب کنید و شاید مجبور شوید با منطقه‌ی امن خود خداحافظی کنید.

    با این‌ حال، قرار نیست تجارت، مثل شهرت، همه‌ی روح شما را به خودش اختصاص بدهد. در عالم واقعیت، شبکه‌ی ارتباطی را مجموعه‌ای از دوستان و آشنایان، هم‌تیمی‌ها و افرادی تشکیل می‌دهند که به خدمات شما علاقه‌مندند. در شبکه‌های خوب، روابط متعادل‌اند، مردم به‌طور متقابل به هم کمک می‌کنند و برای رفاه و موفقیت همدیگر اهمیت قائلند.

    بدهید و دریافت کنید
    ارتباطات کاری نمی‌توانند و نباید مسیری یک‌طرفه باشند. اگر می‌خواهید سایر مردم با شما همکاری کنند، شما هم باید به آن‌ها خدمت کنید. یکی از مفیدترین کارهایی که در دستور کار شما قرار دارد، این است که با افرادی که در زمینه‌ی کاری شما متخصص هستند، وارد رابطه شوید. به‌طور متقابل، هرگاه فردی شما را در جریان فعالیت تجاری خود قرار داد، باید فکر کنید که چطور می‌توانید به او کمک کنید.

    سعی کنید همیشه با افرادی که در شبکه‌ی شما قرار دارند، ارتباط داشته باشید. از زندگی و کارشان باخبر باشید و هر کمکی که می‌توانید، از آن‌ها دریغ نکنید. این رویه، روابط شما را تقویت می‌کند و منافع دوجانبه‌ای خواهد داشت.

    01ace7cdf3dcc76a751db28284bb64d3.

    چیزی را که نیاز دارید، درخواست کنید
    بسیاری از ما، احساس خوبی نسبت به کمک خواستن از دیگران نداریم. وقتی کار به‌جایی می‌رسد که به کمک دیگران نیازمندیم، دچار تردید می‌شویم، تأمل می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم دیگران خودشان حدس بزنند که ما چه می‌خواهیم.

    اما بهتر است اگر واقعاً به چیزی نیاز دارید، آن را مطرح کنید. بیان درخواست‌های شما نه‌فقط به نفع خودتان است، بلکه طرف مقابلتان را هم در شرایط بهتری قرار می‌دهد؛ چون مجبور نیست درست یا نادرست حدس بزند که شما چه نیازی دارید. درخواست کردن، باعث می‌شود ارتباطات شما بازتر و شفاف‌تر شود.

    تجربه نشان می‌دهد که وقتی پای پول به میان می‌آید، مردم بیشتر معذب می‌شوند. شما باید بدانید که اگر در حال جمع‌آوری سرمایه برای شرکت خود هستید، با جملاتی مثل «فکر می‌کنید می‌شود...» یا «اگر فعلاً می‌توانید صرفه‌جویی کنید...» نمی‌توانید سرمایه‌ی مورد نیاز خود را به دست آورید. برای موفقیت و رسیدن به اهدافتان، باید کمی صریح‌تر باشید.

    وارد اجتماع شوید
    یکی از بهترین راه‌هایی که شبکه‌ی ارتباطی شما را تقویت می‌کند، این است که از دفتر کار خود خارج شوید و به میان مردم بروید. خیلی اوقات شما اصلاً نمی‌دانید که باید با چه مردمی در ارتباط باشید، چه افرادی به خدمات شما نیاز دارند و چه گروهی از کار شما استقبال می‌کنند. اگر خودتان را در بطن جامعه قرار دهید، شناخت مردم برای شما به‌آسانی یک ایمیل زدن خواهد بود.

    خیلی وقت‌ها افرادی جذب تجارت شما می‌شوند که اصلاً انتظارشان را نداشته‌اید. پس سعی کنید در تمام جنبه‌های زندگی‌تان، با همه‌ی مردم ارتباط صادقانه و صمیمانه‌ای داشته باشید.
     
    Sαяαb از این پست تشکر کرده است.