1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

چگونه جلوی چک کردن دائمی پست الکترونیک خود را بگیریم؟

شروع موضوع توسط مهربون ‏Mar 5, 2013 در انجمن اجتماعی

  1. مهربون

    مهربون تخریبگر!! امید وارم امیدوار...

    3,500
    6,508
    2,380

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید



    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    امروزه آسانترین شیوه ارتباط با دیگران چک کردن روزانه ی صفحات فیس بوک، توییتر، ایمیل ها و … است. خیلی از مردم اظهار می کنند که روزانه وقت زیادی را صرف چک کردن ایمیل ها و سر زدن به فیس بوک می کنند که به نظر مشکل بزرگی به نظر نمی رسد اما می تواند تبدیل به عادتی بد و مسئله ای جدی شود.
    چندین نوبت چک کردن ایمیل در روز منجر به موارد زیر خواهد شد:
    ۱- صرف انرژی و زمان برای امور نامطلوب!
    هنگامی که وقت و انرژیتان را در مکان نامناسب به هدر می دهید برای امور مهم زندگیتان زمانی باقی نمی ماند. امور مهمی از قبیل تکالیف مدرسه، تخیلات و اهداف زندگیتان مورد بی توجهی قرار می گیرند.
    ۲- توهم انجام کاری مهم!
    هنگامی که در صندوق دریافت ایمیل یا شبکه های اجتماعی مشغول جستجو هستید ممکن است انجام آنها مهم به نظر برسد ولی آیا هیچ یک از آن ها در ۵ سال آینده به دردتان خواهد خورد؟! در ۵ هفته آینده چطور؟! قبول، برخی واقعاً اهمیت دارند اما نباید غرق در آن ها شویم.

    [​IMG]


    ۳- احساس ناراحتی، استرس و اضطراب
    هرچه بیشتر ایمیل می خواندم عصبی تر می شدم. گاهی چیزی از دست رفته بود و گاهی ایمیل ناراحت کننده و استرس زایی بدستم رسیده بود. وقتی قسمت اعظم وقت و انرژی خودمان را صرف چک کردن ایمیل می کنیم روزها از دستمان می رود و کم کم اعتماد به نفسمان پایین می آید.

    چگونه این عادت را ترک کنیم!؟
    در ادامه به چند راه حل برای کاهش این زمان و ایجاد دگرش در این زمینه اشاره می کنیم:
    ۱- آگاهانه این کارها را انجام بدهیم:
    مهمترین مسئله آن است که بدانیم چرا این همه وقت صرف انجام این امور می کنیم؟
    شاید نمی خواهیم مورد مهمی را از دست بدهیم یا به دنبال تائید و تحسینی از ایمیل های مثبت هستیم. پاسخ سوالات دوستان را بدهیم و یا فقط برای فرونشاندن احساسی درونی مبنی بر نیاز به چک کردن ایمیل ها یکی پس از دیگری! با آگاه بودن از این مسائل می توانیم هنگام بروز آن به راحتی نه! بگوییم و کار دیگری به جای آن انجام دهیم.
    ۲- با خود بگویید بدترین اتفاقی که ممکن است در اثر چک نکردن ایمیل ها رخ دهد چیست؟
    اگر چندین بار در روز ایمیل ها را چک می کنید تا مبادا اتفاق بدی پیش بیاید سوال بالا را از خود بپرسید. به گذشته نگاه کنید، وقتی ایمیلتان را برای مدتی چک نکرده اید چه اتفاقاتی افتاده؟ در دام فانتزی های وحشی و مصیبت باری که ذهن خلاقتان به شما تحمیل می کند نیافتید.
    ۳- هنگامی که فکر چک کردن ایمیل ها به سرتان زد چند لحظه صبر کنید و بی حرکت بمانید.
    من تجربه کرده ام اگر چند ثانیه یا دقیقه هیچ کاری نکنیم خود به خود فراموش خواهد شد. سپس به فکر انجام کار دیگری به جای آن باشید.

    [​IMG]


    ۴- محدودیت های مشخصی قائل شوید
    فقط یکبار در روز در صورت امکان از ایمیل ها و فیس بوک بازدید کنید. کامپیوتر و موبایلتان را در ساعات خاصی از بعد از ظهر خاموش کنید.
    ۵- می توانید از تلفن هوشمند استفاده کنید و برای این کار حتی از جایتان بلند نشوید. یا آن را در جایی قراردهید که قابل رویت نباشد مثلاً کشوی دراور. این محدودیت ها کم کم چک کردن ایمیل ها را محدود خواهد کرد و باعث خواهد شد آن زمان را با افراد خانواده صرف کنیم و به جای نگاه کردن در صفحه موبایل یا کامپیوتر یک گفتگوی خوب با افراد داشته باشیم.
    ۶- چک کردن ایمیل ها را در صبح به تأخیر بیاندازید. می توانیم چک کردن آن ها را به یک ساعت دیگر موکول کنیم که البته اتفاق خاصی هم رخ نخواهد داد. پس از یکی دو روز این تأخیر را بیشتر کرده و به زمانی پس از نهار یا پس از ساعت کاری موکول کنید. این کار باعث می شود روزمان را با ایمیل آغاز نکنیم و ناخود آگاه از اهمیت آن در ذهنتان بکاهید و امور اصلی را صبح ها انجام دهید.
    ۷- روزهایتان را با کارهای مهم و هیجان انگیزتری پر کنید. بازدید از شبکه های اجتماعی و ایمیل ها می تواند به پیشبرد زندگی کمک کند اما نباید جایگزین همه امور گردد. امور مهمی از قبیل طبیعت گردی، ورزش، فعالیت های گروهی، تلاش برای رسیدن به اهداف بزرگ، گفتگوهای طولانی و خوشگذرانی و تفریح!
    ۸- با جایگزین کردن این فعالیت های هیجان انگیز و جالب، رودررو با دیگر انسان ها دیگر دلیلی برای صرف این همه وقت درمقابل کامپیوتر باقی نمی ماند.

    ترجمه اختصاصی دگرش
    منبع:

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    منبع تصویر:

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

     
    setareh از این پست تشکر کرده است.
  2. مهربون

    مهربون تخریبگر!! امید وارم امیدوار...

    3,500
    6,508
    2,380

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید



    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    یاد بگیریم چگونه تمرکز، تفریح و رضایت درونی را با تنها روزی ۱۰ دقیقه تمرین به زندگیمان هدیه کنیم. پس از طی این فرایند ها شما قادر خواهید بود:
    - بر نمک زندگیتان بیافزایید
    - هیجان و انرژی بیشتری کسب کنید
    - به زندگی خلاقانه، مستقل و ارضا کننده ای که شایسته اش هستید برسید
    داشتن وقت بیشتر در زندگی فوق العاده است! با این چند ساعت اضافه می توانی به اهدافی که مدتهاست در لیست امور معوقه خاک می خورد و شما روز به روز سرتان شلوغ تر می شود برسید.[پیشنهاد برای مطالعه

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    ] در حقیقت همه ما به اندازه ی کافی وقت داریم اما متوجه ی آن نیستیم.

    در ادامه به ۹ راه قوی برای یافتن وقت بیشتر در زندگی روزانه اشاره می کنیم:
    ۱)وقتتان را چند روز تحت تعقیب قرار دهید. ببینید کجا می رود و چه می کند!
    در زمان ۱۵ دقیقه ای بین کارها چه می کنید؟ چقدر در طول روز در حال طفره رفتن از زیر کارها هستید؟ به دنبال کارهایی باشید که بیش از آن چه فکر می کردید وقت گرفته! و دلیل آن را کشف کنید ببینید آیا می توانید زمان آن را کم کنید یا به کلی از برنامه تان حذفش کنید.
    ۲)هدفتان را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید.
    به عنوان مثال اگر هدفتان نوشتن یک کتاب یا شرکت در دو ماراتن است یک شبه نمی توان به آن رسید و شاید ماه ها و سال ها وقت لازم است. با خرد کردن این اهداف کلان می توان به راحتی شروع کرد و تا نیل به مقصود ادامه داد. چند دقیقه وقت بگذارید و هدفی که در ذهن دارید را در ۵ گام اصلی خلاصه کنید. به عنوان مثال اولین قدم برای آمادگی دو ماراتن می تواند پیدا کردن یک برنامه ی تمرین منسجم یا یافتن یک مربی کارآزموده و یا ۱۵ دقیقه دو آرام در روز باشد.
    ۳)فهم این نکته که حتی یک فرصت۱۰ دقیقه ای می تواند واقعاً مفید باشد!
    گاهی برنامه ای را به دلیل کمبود وقت به راحتی کنسل می کنیم. در این مواقع فرصت های ۱۰ دقیقه ای داریم اما تصور می کنیم حتماً باید ۱ ساعت کامل یا ۲ ساعت برای انجام آن وقت داشته باشیم. باید بدانیم که همین ۱۰ دقیقه برای نزدیک شدن به هدف کافی است. کارهایی را پیدا کن که می توانی در این ۱۰ دقیقه ها انجام دهی و خواهی دید که پس از گذشت یک هفته یا یک ماه خودت از پیشرفتی که حاصل شده شگفت زده خواهی شد. مثلاً در پروژه ی نوشتن یک کتاب در این زمان ۱۰ دقیقه ای می توان در مورد نام و موضوع فصل ها، طرح کلی کار و یا عوض کردن یک پاراگراف تصمیم گیری کنی.

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    یک فرصت۱۰ دقیقه ای

    4)اختصاص یک بعدازظهر کامل یا آخرهفته به هدف موردنظر
    به یقین ۱۰ دقیقه در روز برای انجام کارها کافی نیست. به عنوان مثال اگر هدف شرکت در مسابقات ماراتن باشد ۱۰ دقیقه برای یک جلسه تمرین کفایت نمی کند. این جاست که یک سرسید یا تقویم می تواند کمک کند. چند هفته آینده را در نظر بگیر و ببین می توانی کل آخر هفته یا یک بعدازظهر کامل را برای پرداختن به هدفت در نظربگیری. آن را در تقویم علامت گذاری کن و به هیچ عنوان فعالیت دیگری را جایگزین آن نکن.
    ۵)از دیگران کمک بگیر
    قطعاً نمی توان درباره ی تمامی مراحل یک کار به تنهایی تصمیم گیری کرد. حتی اگر کسی را نمی شناسی که بتوانی مستقیم در مورد کارت از او کمک، پند و یا وسیله و تجهیزاتی بگیری سعی کن برای آزاد کردن وقتت از دیگران کمک بگیری. به عنوان مثال اگر بچه داری از دوستت بخواه آخرهفته آنها را به خانه اش ببرد تا تو بتوانی با فراغ بال به کارهایت برسی.

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    هنر کمک گرفتن از دیگران

    6)استفاده از زمان صرف ناهار
    اگر عادت داری پشت میز کار ناهار بخوری از این به بعد از وقت اضافه ی آن برای رسیدگی به کارهایت استفاده کن. حداقل از سی دقیقه ی آن می توانی برای یک دور دویدن یا کار کردن بر روی کتابت استفاده کنی.
    ۷)از زمان هایی که در اتوبوس و تاکسی هستی استفاده کن
    اگر از ماشین خودت برای رفتن به سرکار استفاده می کنی سعی کن به نوارهای آموزنده یا کتاب های شنیداری گوش کنی. از متونی استفاده کن که در رابطه با هدفت باشند مثلاً یک کتاب در ارتباط با نویسندگی یا راه های رسیدن به موفقیت. اگر هدفت ورزشی است باید مسیر محل کارت را بدوی یا با دوچرخه طی کنی. شاید این کار برای همه مناسب به نظر نرسد. اما حتی اگر سفری طولانی تا محل کارتان دارید می توانید کمی دورتر از اداره از قطار پیاده شوید یا ماشینتان را پارک کنید و کمی از مسیر را پیاده روی کنید.

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    کتابخوان در مترو

    8)ساعتتان را بیست دقیقه زودتر کوک کنید.
    صبح ها با کمی زودتر بلند شدن می توانید قبل از آنکه هیاهوی کار و فعالیت های روزانه آغاز شود به هدف و برنامه تان رسیدگی کنید. تنها بیست دقیقه دویدن یا نوشتن قبل از آن که بقیه اعضای خانواده بیدار شوند مطمئناً مؤثر خواهد بود. اگر نگران خستگی ناشی از آن هستید می توانید شب ها کمی زودتر به رختخواب بروید بیشتر ما قبل از خواب کار خاصی انجام نمی دهیم ولی صبح ها که سرحال و شاداب از خواب بر می خیزیم به طرز شگفت انگیزی توانایی رسیدگی به امور در ما بالا می رود.
    ۹)به راحتی بگو نه!
    یکی از دلایلی که بسیاری از ما به کارهایمان نمی رسیم این است که در بیشتر مواقع پاسخمان مثبت است یعنی بله! و این منجر به انجام کارهایی می شود که در راستای اهداف و آرزوهایمان نیست. اگر در مورد شما هم همین طور است پس یاد بگیر که بیشتر از کلمه ی نه! استفاده کنی.
    سخن سردبیر:
    در پایان به تمامی دوستانی که مسئله مدیریت زمان و نظم دهی فعالیت ها و کارها برایشان یکی از سخترین و غیر قابل حل ترین مسائل است پیشنهاد می کنیم در

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    – درس

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    را به رایگان ثبت نام کنند و با استفاده از تکنیک آموزشی آسان و راحت این سایت خوب فارسی مباحث مقدماتی مدیریت زمان را در زمان کوتاهی فرا بگیرند.

    دگرش آرزومند دگرگونی شماست.
    ترجمه اختصاصی دگرش
    منبع :

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    | منبع عکس کتاب خوان در مترو :

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

     
    setareh از این پست تشکر کرده است.
  3. setareh

    setareh ღشرمنده دستای پینه بسته پدرممღ

    10,641
    63,408
    88,247
    ممنون به خاطراطلاعات خوبتون........
     
    مهربون از این پست تشکر کرده است.
  4. مهربون

    مهربون تخریبگر!! امید وارم امیدوار...

    3,500
    6,508
    2,380
    خواهش . وظیفه بود:268:
     
    setareh از این پست تشکر کرده است.