1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

چه غذاهایی برای سلامت چشم هامفیدهستند؟

شروع موضوع توسط ★SARINA★ ‏Nov 30, 2013 در انجمن بهداشت و سلامتی

  1. ★SARINA★

    ★SARINA★ بانوی زمستان:d

    11,703
    27,122
    1,447
    [​IMG]
    وقتی درباره خوردنی هایی صحبت می كنیم كه برای سلامت چشم ها مفید هستند، «هویج» در راس فرصت این خوردنی ها قرار می گیرد، اما این منبع گیاهی غنی از ویتامین «A» تنها خوردنی مفید برای سلامت چشم ها نیست.



    ویتامین «A» از ضعف دید شبانه و خشك شدن چشم ها جلوگیری می كند و همچنین پیشرفت بیماری آب مروارید یا تغییرات منطقه

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    چشم ناشی از افزایش سن را به تاخیر می اندازد.



    شما می توانید ویتامین «A» را از دو نوع منبع غذایی دریافت كنید كه یكی فرآورده های میدانی حاوی این ویتامین مثل جگر یا كره حیوانی و دیگر محصولات گیاهی حاوی كاروتن هستند كه این ماده در بدن به ویتامین «A» تبدیل می شود.



    گیاهان حاوی كاروتن معمولا به رنگ زرد یا نارنجی هستند یا برگ سبز رنگ دارند. لوتئین و زئاكسانتین هم برای حفظ سلامت شبكیه چشم بسیار مفید هستند كه بهترین منبع حاوی آن ها، سبزیجات برگ دار به رنگ سبز تیره به ویژه «اسفناج» است. این دو ماده هم چنین در سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مثل ذرت یافت می شوند.



    ویتامین «C» هم آنتی اكسیدانی است كه برای شبكه مفید بوده و چشم را تقویت می كند. در افراد سیگاری، الكلی و دیابتی مقدار ویتامین «C» بدن به طور متوسط كمتر می شود و این افراد باید بیشتر ویتامین C مصرف كنند.



    برخی از املاح معدنی مثل سلنیوم و روی هم برای سلامت چشم ضروری و سودمند هستند. خشكبار، مخمر و غذاهای دریایی منبع غنی از

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    هستند. سلنیوم به جذب ویتامین «E » كمك می كند و به بدن در تولید آنتی اكسیدان ها نیز یاری می رساند. عنصر روی هم جذب ویتامین «A» را در بدن افزایش می دهد.



    روی هم در مغز خشكبار و گندم به میزان قابل توجه دریافت می شود.



    یكی دیگر از مواد غذایی مهم برای سلامت چشم ها اسیدهای

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    ـ ۳ هستند كه در ماهی آب های سرد به وفور یافت می شوند و این ماهی حاوی مقادیر زیادی EPA و DHA است كه برای سلامت چشم ها بسیار سودمند هستند. تغذیه مناسب و غنی و نیز چكاپ و كنترل منظم بهترین راهكارها برای حفظ توانایی و قدرت بینایی چشم ها تا مدت طولانی است.