1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

چاقی دختران و ورزش‌های مناسب‌ دختران

شروع موضوع توسط Faryade yas ‏Jan 15, 2015 در انجمن ورزشی

  1. Faryade yas

    Faryade yas •••●سکوت ، فریاد من است ●•••

    3,184
    9,895
    39,948
    938af5a56de9582c743a91dfe37b55ca.



    طبق گزارش‌های مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها، حتی در 30 سال اخیر در بین کودکان آمریکایی چاقی دو برابر و در بین نوجوانان آمریکایی سه برابر شده است. بالا رفتن آمار چاقی در کودکان به یک نگرانی جدی تبدیل شده است، زیرا باعث بروز بیماری‌های مختلف می‌شود مانند: دیابت نوع دو، سندروم متابولیک و کبد چرب.



    با وجود این که ورزش و رژیم غذایی مناسب درمان‌های اصلی چاقی مفرط در کودکان به حساب می‌آیند. تحقیقات در بیمارستان پیتزبورگ نشان داده است که اگر نوجوانان پسر به تنهایی فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند، از سلامت بهتری برخوردار خواهند شد. فعالیت فیزیکی بیشتر باعث کاهش چربی بدن،‌کاهش چربی‌های شکمی، کاهش چربی کبد و بالا رفتن کارایی قلب و شش‌ها می‌شود.



    محققان برای این که متوجه شوند دختران نوجوان چگونه می‌توانند از چاقی بکاهند، در مطالعات خود تفاوت بین تاثیر ورزش‌های هوازی و وزنه زدن را بررسی کردند.



    در این تحقیقات تاثیرات هر دو نوع ورزش مشخص شد. محققان دریافتند دخترانی که ورزش‌های هوازی انجام می‌دهند، اما وزنه نمی‌زنند، چربی‌های شکمی و چربی کبدشان کاهش می‌یابد. همچنین حساسیت انسولین در آنها افزایش می‌یابد و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در آنها کم می‌شود.



    در این تحقیقات 44 دختر نوجوان که چاقی مفرط داشتند و بین 12 تا 18 سال سن داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد سه گروه تقسیم شدند یک گروه 60 دقیقه‌ ورزش هوازی انجام دادند و این برنامه را سه روز در هفته‌ به مدت سه ماه انجام دادند. گروه دوم به همین مقدار ورزش‌های استقامتی انجام دادند و در کنار این ورزش‌ها تمرینات هوازی نیز انجام دادند. گروه سوم در هیچ ورزش برنامه‌ریزی شده و پایدار شرکت نداشتند.



    قبل از این که برنامه‌های ورزشی شروع شود، همه افراد آزمایش‌های فیزیکی دادند که شامل اندازه گیری چرب بدن ، چربی کبد و چربی عضلات بود. همچنین میزان حساسیت انسولین، آمادگی جسمانی و ورزش آنها نیز اندازه گیری شد.



    محققان دریافتند هر دو گروهی که ورزش کردند بعد از سه ماه چربی کمتری داشتند. با این وجود فاکتورهای مختلفی در این دو گروه متفاوت بود. کسانی که ورزش‌های هوازی انجام دادند چربی کبد و چربی شکمی بیشتری از دست دادند و حساسیت انسولین آنها بیشتر شد.

    نتایج این تحقیقات نشان داد دختران نوجوانی که ورزش هوازی انجام می‌دهند فواید بیشتری به دست می‌آورند. همچنین دخترانی که ورزش هوازی انجام می‌دهند بیشتر لذت می برند.
     
    Ghalbe yakhi و روشا از این پست تشکر کرده اند.
  2. :16:
     
    Ghalbe yakhi و Faryade yas از این پست تشکر کرده اند.