1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

ویتامین برای زیبا شدن چشم ها

شروع موضوع توسط parmida ‏Jun 16, 2014 در انجمن مد و زیبایی

  1. parmida

    parmida همراه انجمن

    1,894
    2,219
    5,668
    [JUSTIFY][​IMG][/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]طولانی از چشم‌های خود استفاده می‌کنند و یا در محیط‌های پر نور و کم نور کار می‌کنند، ضروری است. جهت سلامت چشم‌ها یک رژیم متعادل شامل شیر، کره، میوه‌ها، سبزی‌های سبز و پروتئین‌ها باید مصرف شود. هر یک از مواد غذایی مورد نیاز برای بدن در سلامت و زیبایی چشم‌ها موثر است.[/JUSTIFY]


    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]جریان طبیعی اشک یا سلامت غشاء‌های مخاطی جهت درخشندگی چشم‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. جهت سلامت بافت‌هایی که در بخش داخلی مجاری اشکالی یا غدد اشکی قرار می‌گیرد و تحت عنوان غشاء‌های مخاطی نامیده می‌شود، مصرف یک رژیم غذایی مناسب ضروری است.[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]یک رژیم غذایی ایده‌آل شامل غذاهای طبیعی و نپخته است. میوه‌های تازه مانند پرتقال، سیب، انگور، هلو و انار؛ سبزی‌های سبز مانند کاهو، کلم، اسفناج؛ سبزی‌های ریشه‌ای مانند سیب‌زمینی، شلغم، هویج، پیاز، چغندر؛ غلات، میوه‌های خشک و محصولات لبنی از موارد ضروری محسوب می‌شوند.[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]مصرف مقادیر بیش از اندازه مربا، کیک، شیرینی، شکرسفید، نان سفید، چای و قهوه به همراه گوشت و ماهی می‌تواند روی نحوه هضم غذا و سلامت بدن اثر منفی بگذارد.[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]غذاهایی که سبب یبوست شده و یا در دستگاه‌ گوارش گاز ایجاد می‌کنند و مواد مسکر مضر بوده و از مصرف آنها اجتناب‌ باید کرد.مصرف ویتامین‌‌های گروه A و Bجهت دستیابی به سلامت بینایی ضروری است. سبزی‌ها، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، میوه، موز، گوجه‌فرنگی، مخمرها و دانه آفتابگردان و روغن بادام منابع ارزشمند این ویتامین‌ها محسوب می‌شوند. کاهش دید می‌تواند در اثر نقص ریبوفلاوین ایجاد شود که با مصرف آن قابل حل است.[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]هویج خام حاوی این ویتامین‌ها است و به سلامت و درخشندگی چشم کمک می‌کند. بنابراین مقادیری زیادی از آنها را باید مصرف کرد.[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]اثر ویتامین A[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]ضروری‌ترین ترکیب جهت سلامت چشم‌ها ویتامین A است. بنابراین مصرف مقادیر قابل توجه از این ویتامین را باید در رژیم غذایی قرار داد. روغن کبد ماهی، شیر، کره، زرده تخم‌مرغ، کدوتنبل، هویج، سبزی‌های سبز، گوجه‌فرنگی، پرتقال و لیمو منابع ارزشمند این ویتامین محسوب می‌شوند.[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]در صورتی که میزان ویتامین A در رژیم غذایی کم باشد، ممکن است حساسیت به نور در چشم‌ها، پرش در دید و خستگی در چشم‌ها ایجاد شود و در موارد کمبود شدید ویتامینa این حالات تشدید می‌شود.[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]جهت زیبایی سلامت و درخشندگی چشم‌ها مصرف ۱۰۰۰۰ واحد ویتامین A در روز برای بزرگسالان ضروری است.[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]میوه و سبزی‌ها جهت تامین ویتامین‌ ث[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]

    [JUSTIFY]گوشت بدون چربی، مرغ ماهی، غلات و سبزی‌های تیره جهت تامین ویتامین‌های گروه ب،غذاهای دریایی و غلات جهت تامین روی،دانه‌های روغنی و آووکادو جهت تامین ویتامین Eهویج سیب‌زمینی سبزی‌ها تیره جهت تامین بتاکاروتن[/JUSTIFY]

    [JUSTIFY] [/JUSTIFY]
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏Jun 16, 2014
    Avin Devil، Aryamehr، ❀ســپــรєpเ๔ᴱᴴیــבه❀ و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Jud/Abbot

    Jud/Abbot دختر همیشه خندون

    10,718
    18,138
    49,142
    ممنون
     
    Aryamehr و μ~¤@ฯmit@¤~μ از این پست تشکر کرده اند.
  3. اقا محمد

    اقا محمد ̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

    168
    2,043
    2,580
    مرسي
     
    Aryamehr و μ~¤@ฯmit@¤~μ از این پست تشکر کرده اند.
  4. μ~¤@ฯmit@¤~μ

    μ~¤@ฯmit@¤~μ hastye eshgh Im lovable lovable for loveer

    9,041
    24,831
    2,771
    بسیارجالب بود عزیزم
     
    Avin Devil و Aryamehr از این پست تشکر کرده اند.