1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

وقتی عصبی میشی....

شروع موضوع توسط AIDA_SKATER ‏Jan 7, 2015 در انجمن بهداشت و سلامتی

  1. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    براي اينکه بتوانيد عصبانيت خود را کنترل کنيد به اين 10 توصيه توجه کنيد.

    بعد از يک روز کاري سخت و پرمشغله و کلي سر و کله زدن با کارمندان و مشتريان ماشين خود را روشن مي‌کنيد تا به خانه برگرديد، اما ترافيک سنگين خيابان، آن‌قدر عصباني‌تان مي‌کند که مدام با دست روي فرمان ماشين مي‌کوبيد و فرياد مي‌زنيد. گاهي هم دست‌تان را روي بوق گذاشته و مي‌خواهيد هر طور که شده و از هر راهي از ترافيک فرار کنيد. تازه اين بخشي از داستان است. وقتي به خانه مي‌رسيد با کلي عصبانيت در را به هم مي‌کوبيد و بر سر همسر و فرزندتان هم داد مي‌زنيد. اما بدانيد که کنترل بد عصبانيت نه تنها موجب ناراحتي اطرافيان‌تان مي‌شود بلکه مي‌تواند سلامت شما و روابط کاري‌تان و ارتباطات‌تان را هم به خطر بيندازد.

    khashm2.
     
    Negin189 از این پست تشکر کرده است.
  2. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    1- ورزش کنيد.

    فعاليت جسمي به شما کمک مي‌کند که عصبانيت شما طول ‌مدت کوتاه‌تري داشته باشد. با افزايش توان جسمي قدرت غلبه شما بر عصبانيت بيشتر مي‌شود.
     
  3. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    2- شروع به نوشتن کنيد.

    کلماتي که موقع عصبانيت بيان مي‌کنيد را روي کاغذ بنويسيد و سعي کنيد ديگر هنگام مشاجره و عصبانيت آنها را تکرار نکنيد
     
  4. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    3- يک لحظه تفکر کنيد.

    در مراحل شديد عصبانيت بهتر است از مواجهه با فردي که از دست او عصباني هستيد دور شويد و در مقابل او قرار نگيريد. به جاي اين چند لحظه به خود فرصت بدهيد تا آرام شده و در مورد روش‌هاي ابراز عصبانيت کمي فکر کنيد.
     
    Negin189 از این پست تشکر کرده است.
  5. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    4- خشم‌تان را خالي نکنيد.

    اين يک باور غلط اجتماعي است که مي‌گويند بيرون ريختن غضب و خشم و عصبانيت هميشه بهترين راه احساس راحتي است. خالي کردن خود با فرياد و عصبانيت مي‌تواند باعث بروز مشکلات بيشتر شود به جاي اينکه آنها را حل کند. اين کار مي‌تواند روابط بين افراد را بدتر کرده و شيوه خوبي براي الگو بودن براي کودکان نيست.
     
    Negin189 از این پست تشکر کرده است.
  6. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    5 -حرف بزنيد به جاي داد زدن.

    در مورد چيزي که داريد مي‌گوييد کمي فکر کنيد و صداي‌تان را بلند نکنيد. در مورد چيزي که شما را عصباني کرده با آرامي توضيح دهيد. سعي کنيد قبل از اينکه پاسخ بدهيد به آنچه فرد مقابل‌تان هم مي‌گويد گوش کنيد.
     
  7. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    6- تنوع را فراموش نکنيد.

    اگر مي‌بينيد که ترافيک و شلوغي خيابان‌ها شما را عصباني مي‌کند، از وسيله ديگري به غير از اتومبيل خود براي رفت و آمد استفاده کنيد يا اگر امکان دارد مکان شغل خود را نزديک محل زندگي‌تان انتخاب کنيد.

    khashm1.
     
  8. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    7-به فوايد و مضرات عصبانيت فکر کنيد.

    بعد از اينکه عصبانيت‌تان فروکش کرد با خود فکر کنيد اين عصبانيت چه فوايدي براي من و فرد مقابل داشت؟ آسيب‌ها و اثرات منفي آن روي من و ديگري چه‌قدر بود؟ آيا مشکل را برطرف کرد؟
     
  9. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    9 -موقعيت را بپذيريد.

    برخي چيزها را نمي‌توان تغيير داد. گاهي بايد به جاي عصباني شدن وضعيت کنوني را پذيرفت و با آن سازگاري پيدا کرد. در اين صورت لازم است شيوه‌هاي مقابله با مشکلات را ياد گرفته و يا آنها سازگار شويد.
     
  10. AIDA_SKATER

    AIDA_SKATER u hm k har vax maro miBni bepich b baZ;D√

    8,476
    25,209
    98,384
    10- به سلامت خود بينديشيد.

    عصبانيت موجب افزايش هورمون استرس و عصبانيت در بدن شما مي‌شود که اين خود موجب افزايش فشار خود شما مي‌شود. پس بگذاريد با آرامش مشکلات برطرف شود، چرا که عصبانيت‌هاي طولاني مدت و شديد سلامت قلب شما را هم به خطر مي‌اندازد.