1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

نکات طلایی برای فرار از اضطراب

شروع موضوع توسط parsis ‏May 21, 2013 در انجمن روانشناسی عمومی

  1. parsis

    parsis

    161
    368
    214
    فکر میکنید کارهای زیادی دارید که هنوز انجام نشده اما موعدش نزدیک است؟ مسئله‌ای فکرتان را مشغول کرده؟ احساس خستگی و ضعف و بیحالی دامنتان را فراگرفته؟ ناخنهایتان را میجوید؟ نگرانید؟ با اضطراب چطور کنار میآیید؟

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید


    رهایی از انواع استرس برای افراد پرمشغله مهم است. راهکارهای زیر باعث می‌شود انرژی بیشتری را احساس کرده و با موفقیت سطح استرس را کاهش دهید. در این حالت است که زمان اضافه خواهید آورد.
    مسکن‌های ضداسترس
    اگر احساس می‌کنید زیر سلطه یک برنامه پر مشغله روزانه قرار گرفته‌اید از استراتژی تسکین استرس و تمرینات تنفسی استفاده کنید. تنفس عمیق واکنش‌هایی را که در بدن منجر به بروز استرس می‌شود، خاموش می‌کند.
    کاهش مصرف کافئین
    خیلی از افراد در زمان‌هایی که احساس می‌کنند تحت فشار کاری زیادی قرار دارند، اقدام به نوشیدن یک فنجان قهوه، چای یا نوشابه می‌کنند با این تصور که سطح انرژی‌شان را بالا ببرند، ولی این شیوه نادرست است زیرا کافئین موجود در قهوه و برخی نوشابه‌ها واکنش‌های استرس‌زا را در بدن تشدید می‌کند. بنابراین لازم است راه‌های دیگری را برای کسب انرژی امتحان کنید.
    خواب کافی
    هنگامی که برنامه روزانه‌تان خیلی شلوغ است نخستین چیزی که سراغ‌تان می‌آید خواب است. خواب فرد را بی‌حال و خسته می‌کند. درواقع بهتر است در طول شب یک خواب کافی و راحت داشته باشید.
    ورزش‌های سریع
    اگر احساس بی‌حالی و خستگی می‌کنید یک تمرین ورزشی کوچک انرژی‌بخش خواهد بود. برخلاف برخی مردم که تصور می‌کنند انجام حرکات ورزشی نیازمند زمان است و باید حتماً در باشگاه‌های ورزشی انجام شود تنها چند حرکت ساده نرمشی، استرس را دور می‌کند.
    تغییر نگرش
    اضطراب، کارایی افراد را هنگام انجام کارها کاهش می‌دهد. بنابراین لازم است یاد بگیرید که به آن به عنوان یک چالش نگاه کنید نه به عنوان یک عامل تهدیدکننده. این مسأله می‌تواند به شما انرژی بیشتری برای مقابله با چالش بدهد.
    روش‌های طلایی
    اگر زمان کافی برای مدیریت استرس ندارید، برخی از نابودکننده‌های استرس را که به زمان اندکی نیاز دارند، امتحان کنید. مصرف ویتامین‌ها و گوش دادن به موسیقی یک راه‌حل شگفت‌انگیز برای تسکین استرس است.
    نه گفتن
    افراد دلایل مختلفی برای روزهای شلوغ خود دارند، اما بسیاری از مردم هنگام انجام کارها نمی‌توانند به خواسته‌های دیگران نه بگویند. لازم است با یک برنامه‌ریزی بهتر به خواسته‌های دیگران که زمان زیادی را می‌گیرد، نه بگویید. یکی از شایع‌ترین نگرانی‌ها و شکایات مردم بویژه کارفرمایان این است که به اندازه کافی زمان برای انجام کارها ندارند. مدیریت زمان و مدیریت استرس دو موضوعی است که در کنار یکدیگر مورد بحث قرار می‌گیرند.​
     
    میلاد 1 از این پست تشکر کرده است.