1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

میدونستید؟؟؟

شروع موضوع توسط Ᾱṣẹῥ!ƙ ‏Mar 18, 2014 در انجمن مطالب جالب

  1. در قرآن مجید، آیه های 83 تا 99 سوره كهف، از کوروش کبیر با نام ذوالقرنین به عنوان فردی یکتاپرست، صالح، دادگر و انسان دوست و به عنوان یکی از بندگان شایسته و برگزیده خداوند به نیکی یاد می کند.

    این در حالی است که نام بنیانگذار نخستین و بزرگترین امپراتوری دنیا، نه تنها در قرآن مجید بلکه حتی در کتاب های عهد عتیق (از جمله تورات) نیز به عنوان یک انسان برگزیده و بلند مرتبه ثبت و ضبط شده است.

    اما متأسفانه، دشمنان فرهنگ و تمدن ایرانی به هر راهی متوسل می شوند تا یا پیشینه تمدنی ایرانیان را نفی کنند، یا دستاوردهای فرهنگی تاریخی، فرهنگ کهن ایرانی و میراث کهن همه ایرانیان از آذری و کرد گرفته تا بلوچ و تاجیک را به یک دسته قومی خاص نسبت دهند!

    این گونه است که به رغم این که ظهور زرتشت پیامبر ایرانی بنا بر نوشته های ارسطو و بطلمیوس (بیش از دو هزار سال پیش ) به شش هزار سال پیش از آنها، یعنی هشت هزار سال پیش بازمی گردد، پیشینه ظهور او را تعمدا به سه هزار سال پیش کاهش می دهند!

    این ضد ایرانیان بیگانه پرست، چشمان خود را بر همه شواهد و استنادات انکارناشدنی تاریخی می بندند و بیهوده می کوشند ذوالقرنین را با آتیلا و چنگیز، بزرگترین فرمانروایان ظالم و خونریز مغول تبار و زرد پوست آسیای میانه یا اسکندر گجستک جوان متجاوز، بی اخلاق، چند خدا، ظالم و خون ریز یونانی تطبیق دهند.

    این در حالی است که انسان های فرهیخته و دانشمندان بزرگی چون علامه آیت الله طباطبایی و پروفسور عبدالکلام آزاد (دانشمند شهیر هندی) با دلایل متقن به اثبات رسانده اند که ذوالقرنین، همان کوروش کبیر، بنیانگذار امپراتوری بزرگ هخامنشی در ایران بوده است.

    نظر قطعی علامه طباطبایی در المیزان بنا بر شواهد تاریخی محکم این است؛ «ذوالقرنین قرآن همان کوروش کبیر هخامنشی است.»

    خصایص كوروش بزرگ(ذوالقرنین) در قرآن خلاصه آنچه در آیات از خصایص ذوالقرنین آمده این است:

    83. از تو از ذوالقرنین پرسند. بگو: براى شما از او خبرى خواهم رساند.
    84. ما به او در زمین تمكن دادیم و از هر چیز وسیله اى عطا كردیم .
    85. پس راهى را تعقیب كرد.
    86. چون به غروبگاه آفتاب رسید، آن را دید كه در چشمه اى گل آلود فرو مى رود و نزدیك چشمه گروهى را یافت . گفتیم : اى ذوالقرنین ، یا عذاب مى كنى یا میان آنان طریقه اى نیكو پیش مى گیرى .
    87 .گفت : هر كه ستم كند، زود باشد كه عذابش كنیم و پس از آن سوى پروردگارش ‍ برند و سخت عذابش كند.
    88. و هر كه ایمان آورد و كار شایسته كند، پاداش نیك دارد و او را از فرمان خویش ‍ كارى آسان گوییم .
    89. و آنگاه راهى را دنبال كرد
    90. تا به طلوع گاه خورشید رسید و آن را دید كه بر قومى طلوع مى كند كه ایشان را در مقابل آفتاب پوششى نداده ایم .
    91. چنین بود و ما از آن چیزها كه نزد وى بود، به طور كامل خبر داشتیم .
    92. آنگاه راهى را دنبال كرد.
    93. تا وقتى میان دو كوه رسید، مقابل آن قومى را یافت كه سخن نمى فهمیدند.
    94. گفتند: اى ذوالقرنین ، یاءجوج و ماءجوج در این سرزمین تباهكارند. آیا براى تو خراجى مقرر داریم كه میان ما و آنها سدى بنا كنى ؟
    95. گفت : آن چیزها كه پروردگارم مرا تمكن آن را داده ، بهتر است . مرا به نیرو كمك دهید تا میان شما و آنها حایلى كنم .
    96. قطعات آهن پیش من آرید. تا چون میان دو دیواره پر شد، گفت : بدمید. تا آن را بگداخت . گفت : روى گداخته نزد من آرید تا بر آن بریزم .
    97. پس نه توانستند بر آن بالا روند و نه توانستند آن را نقب زنند.
    98. گفت : این رحمتى از جانب پروردگار من است و چون وعده پروردگارم بیاید، آن را هموار سازد و وعده پروردگارم درست است .
    (از سوره مباركه كهف )

    واژه ذوالقرنین در قرآن مجید به معنای فردی است که دو شاخ در بالای سر او قرار دارد. همان گونه که در تصویر حجاری شده کوروش کبیر در پاسارگاد دیده می شود؛ کلاهی با دو شاخ در بالای سر او به خوبی نمایان است.
    تصویر نقاشی یک جهانگرد اروپایی از سنگ نگاره کوروش هخامنشی در پاسارگاد سندی است مبنی بر این که کتیبه بالای سر این سنگ نگاره که به سه زبان ایران باستان نوشته شده بود و بخشی از بال حجاری شده در پشت سر کوروش کبیر به دلایل و توسط افراد نامعلوم تخریب شده و هم اکنون وجود ندارد.

    بنا بر شواهد تاریخی، کوروش کبیر پس از فرو نشاندن بیابان گردان شرق کشور به شمال ایران و قفقاز می رود و به دادرسی از مردم آن سامان می پردازد و برای جلوگیری از تهاجم متجاوزان بیابانگرد، از شمال کوه های قفقاز به درون خاک ایران، سدی را برای مردم آن سامان در قفقاز بنا می کند که در ساخت آن، از پاره های سنگ و آهن استفاده شد. جالب این که در نزدیکی تفلیس در قفقاز ـ که در همه تاریخ تا کمتر از دویست سال پیش در قلمرو ایران بوده ـ بقایای سدی کشف شده است که بر پایه پژوهش های علمی با کمال شگفتی در ساختمان آن، از ترکیبی از سنگ و آهن استفاده شده و جالب تر این که نام تاریخی رودی که در نزدیکی این سد قرار دارد، نیز «کوروش» است!
    [​IMG]
    این مطلبو از کلوب برداشتم
    اول خوندم برام جالب بودم گفتم برای شماهم بذارم
     
    s☺ugand، setareh، Aryamehr و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.