1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

مبارزه با استرس، با خواب بعدازظهر

شروع موضوع توسط Sepodika:D ‏Jun 22, 2015 در انجمن روانشناسی عمومی

  1. Sepodika:D

    Sepodika:D Ara hastam... همراه انجمن

    5,626
    18,236
    53,245
    77b8efb5126db320c0106356405711f6.

    مبارزه با استرس، با خواب بعدازظهر
    در مجموع این تصور وجود دارد كه دلیل گرایش به خوابیدن هنگام ظهر خوردن غذای سنگین است. «گوران هایاك» پژوهشگر خواب می‌گوید: «خوردن غذای مفصل تنها دلیل گرایش شدید به خواب بعدازظهر نیست. افرادی كه حدود ساعت هفت صبح از خواب بیدار می‌شوند، معمولا حدود ساعت دو بعداز ظهر احساس خواب‌آلودگی می‌كنند. البته خوردن ناهار باعث می‌شود كه این احساس زودتر به سراغمان‌آید.»
    «چرت بعدازظهر» برای رفع خستگی كار روزانه و تجدید نیرو بسیار مفید است. نكته مهم در مورد برنامه‌ریزی برای خواب بعدازظهر این است كه نباید طولانی‌تر از ۲۰ دقیقه باشد تا فرد وارد مرحله عمیق خواب نشود. زیرا در این صورت بیدار شدن و از سر گرفتن فعالیت و كار روزانه سخت‌تر خواهد شد. ما در موقعیت‌های مختلف سعی می‌كنیم كمبود خواب شبانه را در طول روز جبران كنیم. «هایاك» اعتقاد دارد كه این كار امكان‌پذیر است، اما باید توجه كرد كه خواب هنگام روز بیشتر از ۲۰ دقیقه طول نكشد، در غیر این صورت تنظیم مدت زمان مناسب برای خواب شبانه دشوار می‌شود. هایاك می‌گوید: «مبارزه با خستگی و خواب‌آلودگی یعنی استرس. در صورتی كه استراحتی كوتاه در قالب چرت بعدازظهر این استرس را از بین خواهد برد. هدف از خواب بعدازظهر خوابیدن عمیق نیست، بلكه رسیدن به آرامش عمیق و تمدد اعصاب است.»
    در مجموع این تصور وجود دارد كه دلیل گرایش به خوابیدن هنگام ظهر خوردن غذای سنگین است. «گوران هایاك» پژوهشگر خواب می‌گوید: «خوردن غذای مفصل تنها دلیل گرایش شدید به خواب بعدازظهر نیست. افرادی كه حدود ساعت هفت صبح از خواب بیدار می‌شوند، معمولا حدود ساعت دو بعداز ظهر احساس خواب‌آلودگی می‌كنند. البته خوردن ناهار باعث می‌شود كه این احساس زودتر به سراغمان‌آید.»
    «چرت بعدازظهر» برای رفع خستگی كار روزانه و تجدید نیرو بسیار مفید است. نكته مهم در مورد برنامه‌ریزی برای خواب بعدازظهر این است كه نباید طولانی‌تر از ۲۰ دقیقه باشد تا فرد وارد مرحله عمیق خواب نشود. زیرا در این صورت بیدار شدن و از سر گرفتن فعالیت و كار روزانه سخت‌تر خواهد شد. ما در موقعیت‌های مختلف سعی می‌كنیم كمبود خواب شبانه را در طول روز جبران كنیم. «هایاك» اعتقاد دارد كه این كار امكان‌پذیر است، اما باید توجه كرد كه خواب هنگام روز بیشتر از ۲۰ دقیقه طول نكشد، در غیر این صورت تنظیم مدت زمان مناسب برای خواب شبانه دشوار می‌شود. هایاك می‌گوید: «مبارزه با خستگی و خواب‌آلودگی یعنی استرس. در صورتی كه استراحتی كوتاه در قالب چرت بعدازظهر این استرس را از بین خواهد برد. هدف از خواب بعدازظهر خوابیدن عمیق نیست، بلكه رسیدن به آرامش عمیق و تمدد اعصاب است.»
     
    simid از این پست تشکر کرده است.
  2. simid

    simid ŚĨMĨŃ ŐMĨĎ

    7,654
    15,776
    60,056
    BG LIKE
     
    Sepodika:D از این پست تشکر کرده است.