1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

عاداتی برای مدیریت بهتر استرس و کسب آرامش

شروع موضوع توسط Admin ‏Jun 5, 2017 در انجمن کسب و کار

  1. Admin

    Admin ديوانگى ها از آمدنِ تو شروع شد ... عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    13,104
    27,033
    74,175
    70ac028beb1de89acff5ead5f6704ad2.


    احساس آرامش و مدیریت استرس را با سه عادتی که در ادامه به آن می‌پردازیم ، تجربه کنید.


    اکثر چالش های زندگی را نمی‌توان کنترل کرد‌، اما می توان واکنش را نسبت به شرایط تغییر داد. می‌دانید که زندگی مدام در حال تغییر است و با اینکه تمام تلاش‌مان را برای رسیدن به وضعیت باثبات می‌کنیم‌، لحظات باسرعت می‌گذرند و مسائل جدیدی پیش می‌آید.

    در شرایط حساسی که زمان بسیار کمی برای تصمیم گیری دارید، چگونه آرامش تان را مدیریت می کنید؟
    افراد مختلف واکنش‌های متفاوتی به شرایط حساس زندگی نشان می‌دهند.

    برخی افراد، همه چیز را تحت سلطه‌ی خود می‌گیرند که شامل فضای زندگی و کار، حوادث و حتی همکاران و اعضای خانواده می‌شود. عده‌ای دیگر احساس قربانی شدن دارند و با ناتوان نشان دادن خود، اطرافیانشان را سرزنش کرده و همه‌ی مسئولیت را به آنان محول می‌کنند تا شرایط سخت بگذرد و طوفان به پایان برسد.

    با این حال، این نوع واکنش‌ها تاثیر منفی دارد و هر چقدر که در دنیای بیرون به دنبال آرامش و تعادل باشید آن را کمتر خواهید یافت و احساس درماندگی افزایش می یابد. به قدرت خود اتکا کنید و بدانید که احساس آرامش از درون‌تان ناشی می‌شود. در واقع وقتی نسبت به زندگی مسئولیت پذیر باشید، راحت‌تر به تعادل و آرامش دست می‌یابید. مسئولیت پذیری هرروز موجب پیشرفت‌تان می‌شود و نشان می‌دهد که شما مالک موفقیت‌هایی هستید که بدست آورده‌اید. نحوه‌ی عکس‌العمل شما به وقایع‌، اینکه چگونه فکر یا عمل می‌کنید، دید متفاوت‌تری از کارها به شما می‌دهد و منجر به کسب تجربه و لذت بردن از لحظات زندگی می‌شود.

    چگونه می توان آرامش را جایگزین استرس روزانه کرد؟
    ۱- مدیریت لحظات زندگی را به دست بگیرید
    همانطور که می‌دانید برنامه‌ریزی و مدیریتِ لحظاتی از زندگی کاملا دراختیار خودتان است. این مدیریت حتی می‌تواند درحد مزه مزه کردن قهوه‌ی صبحگاهی به عنوان کاری ساده، قبل از شروع مسائل و چالش‌ها باشد. روزتان را با موضوعاتی که احساس خوبی به شما می دهند، شروع کنید. یادتان باشد که نعمت‌های بی‌شماری از جمله خانواده ، کار ، سلامتی وغیره به شما عطا شده است؛ آن‌گاه چالش‌های روزانه را با دید بهتری می‌نگرید. انتخاب با شما است که فراز و فرودها را به چشم کسب تجربه نگاه کنید یا موانع و مشکلات!

    به عبارت دیگر اجازه ندهید حوادث‌، احساسات شما را مدیریت کنند؛ یعنی خودتان تصمیم بگیرید که احساس‌تان درمورد وقایع چگونه باشد. می‌خواهید احساس قربانی شدن کنید یا به دنبال راه حل باشید؟

    ۲- ورزش را در برنامه روزانه تان بگنجانید
    این یک واقعیت مسلم است که ورزش باعث کاهش استرس می‌شود. اما پیوسته ورزش کردن درسخن آسان تر از عمل کردن است! اگر بتوانید روزانه ۳۰ دقیقه به انجام فعالیت‌هایی همچون پیلاتس، دوچرخه‌ی ثابت و یا یوگا اختصاص دهید بسیارعالی است. اما برای افرادی که فرزند کوچک دارند و یا افرادی که اغلب در سفر هستند، سخت است که زمان منظمی را به برنامه‌ی ورزشی اختصاص دهند و اغلب این برنامه به آخر فهرست کارها سقوط می کند؛ اما باز هم می‌توان در طول روز و در شرایط مختلفی فعالیت فیزیکی انجام داد.

    در برنامه‌ریزی‌هایتان خلاق باشید! برای مثال فرزندتان را به پارک و پیاده‌روی ببرید‌، با او بازی کنید و دنبالش بدوید. یا از همکارانتان بخواهید که جلسات کاری را در حال پیاده روی برگزار کنید. خواهید دید که تمرکز و قدرت مقابله با استرس بالاتر می رود.

    c70059a17713c2ba5bd584b7d411e3a3.

    ۳- برنامه ی غذایی تان را کنترل کنید
    هرچیزی که می‌خورید براحساسات شما تاثیر می‌گذارد؛ پس از خوردن موادغذایی که احساسات شما را برانگیخته می‌کنند خودداری کنید. شکر و موادغذایی سرشار از کربن، احساس خستگی و تنش را افزایش می دهند. اغلب ما برای مقابله با استرس و خستگی تا چهار لیوان قهوه مینوشیم که این روش غذایی خوبی نیست. تغییر عادات کار سختی است اما انتخاب غذایی سالم، بر بهبود احساسات و سطح انرژی اثر مستقیم می گذارد.

    تمرین کنید
    تابه‌حال هیچ فردی به طور کامل برای سختی‌های زندگی آمادگی نداشته است. حال این سختی لوله‌ی یخ زده در زمستان باشد، لغو شدن یک پرواز و یا فراخوانده شدن از طرف دفتر مدرسه! با تمام این‌ها، شما می‌توانید واکنش‌تان را در شرایط تنش‌زا کنترل کنید. باید به خاطر داشته باشید که رفتار شما یک انتخاب است. هرروز قدم‌هایی را برای بهبود رفتارتان ترسیم کنید تا پیشامدهای زندگی را به بهترین نحو مدیریت کنید.

    مهم نیست که گاهی چقدر شرایط در محل کار یا خانه پیچیده می شود، مهم این است که شما با مسئولیت‌پذیریِ رفتار وعکس‌العمل‌هایتان، قدرت خود را برای بهبود شرایط افزایش دهید، استرس را مدیریت کنید و به آرامش برسید. به جای اینکه تحت تاثیر تغییرات زندگی قرار بگیرید، دیدگاه‌تان را تغییر دهید تا رضایت بیشتری از بهترین لحظات زندگی تجربه کنید.