1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

طرز تهیه کیک سیب زمینی:

شروع موضوع توسط MahD!ye ‏May 27, 2012 در انجمن انواع دسر و شیرینی

  1. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    15,168
    16,846
    1,083
    [Broken External Image]:

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید









    مواد لازم برای ۴ نفر:

    سیب زمینی متوسط ۴ عدد ۳۲۰ کیلو کالری

    سفیده تخم مرغ ۲ عدد ۵۵ کیلوکالری

    نمک،فلفل و زردچوبه به میزان لازم ۰ کیلو کالری

    آرد سوخاری ۳ قاشق سوپ خوری ۸۰ کیلو کالری

    پنیر کم چرب رنده کرده ۲۰۰ گرم ۳۳۰ کیلو کالری

    جعفری ساطوری کرده ۳ قاشق سوپ خوری ۸ کیلوکالری

    سیر رنده کرده ۲ حبه ۵ کیلو کالری

    اسفناج خرد کرده و بخارپز ۵۰ گرم ۱۲ کیلو کالری

    روغن زیتون ۱ قاشق سوپ خوری ۱۳۵ کیلو کالری

    کنجد ۱ قاشق سوپ خوری ۴۵ کیلو کالری

    طرز تهیه:

    سیب زمینی ها را پخته سپس پوست بگیرید و کاملا له کنید. سفیده تخم مرغ را به همراه زردچوبه، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و آرد سوخاری را به حدی اضافه کنید که مایه نسبتا سفت شود. پنیر، جعفری، سیر و اسفناج را جداگانه مخلوط کنید و کنار بگذارید. نصف مایه سیب زمینی را کف قالب گرد نچسب ( که با کمی روغن چرب شده است ) پهن کنید. مخلوط پنیر و سبزیجات را روی آن بریزید وپخش کنید به طوری که از لبه ها حدود ۲ سانتی متر فاصله داشته باشد. باقی مایه سیب زمینی را روی آنها بریزید و سطح مایه را کاملا یکنواخت و یک دست کنید. حالا کنجد را روی آن بپاشید و ظرف را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا روی کیک طلایی رنگ شود. مصرف این غذا در کنار سالاد کاهو، خیار و گردو( به عنوان منبع فیبر) به همراه روغن زیتون و لیموترش تازه و یک لیوان دوغ کم نمک، یک شام کامل و سبک است که انرژی کافی و سیری را به فرد می دهد.
     
    lovedove و Admin از این پست تشکر کرده اند.