1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

شروع موضوع توسط lady taylor ‏Oct 29, 2013 در انجمن آشپزی مدرن

  1. lady taylor

    lady taylor مـــــلکـــــــــه (جدید)انــــجــــمـــن ^_^

    3,666
    11,050
    1,481
    [​IMG]

    طرز تهیه سمبوسه رژیمی
    اگر شما هم جزو طرفداران سمبوسه هستید ولی به خاطر ترس از چاقی این خوراکی خوشمزه را کنار گذاشته اید با دستور زیر می توانید سمیوسه رژیمی درست کنید.

    مواد لازم :

    آردیک پیمانه
    نخود سبز آب پز و له شده نصف پیمانه
    لوبیا سبز آب پز و ریز خرد شدهنصف پیمانه
    برنج نیمه پختهنصف پیمانه
    فلفل سبز ریز خرد شده۲عدد
    آب لیمو۲قاشق مرباخوری
    شکریک قاشق مرباخوری
    زنیانیک قاشق مرباخوری
    روغننصف قاشق مرباخوری
    نمک و فلفلبه میزان کافی
    روغنبرای سرخ کردن
    طرز تهیه :
    آرد را با کمی آب ولرم مخلوط کنید تا خمیر نرم به دست بیاید. خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه کنار بگذارید.

    در ماهیتابه ای، یک قاشق مرباخوری روغن بریزید و دانه های زنیان را در آن تفت دهید، سپس لوبیا سبز و نخود را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

    در این مرحله آب لیمو، شکر، فلفل سبز، نمک و فلفل و برنج را نیز اضافه کنید و به مدت ۳تا۴ دقیقه تفت دهید،سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود.

    با کمی آرد و آب، مایه ای به غلظت خامه برای چسباندن لبه های خمیر تهیه کنید و کنار بگذارید.سپس از خمیر به دست آمده، ۸تا ۱۰ نان گرد و نازک تهیه کنید.

    درصورت تمایل هر کدام از نان ها را به صورت قیف تا کنید در انتهای آن کمی مایه بریزید و تا بزنید، داخل آن را با مواد پر کنید و لبه آن را ببندید سپس آن را در روغن داغ سرخ و با سس دلخواه سرو کنید.​
     
    Sonya از این پست تشکر کرده است.
  2. Sonya

    Sonya حس خوبيه ببینی یه نفر همه رو بخاطر تـــو پس زده

    10,226
    58,482
    33,495