1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

سالاد گرم با سبزیجات فراوان

شروع موضوع توسط MahD!ye ‏Feb 17, 2014 در انجمن انواع سالاد و ترشی

  1. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    15,168
    16,846
    1,083

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید




    سرکه‌ی بالزامیک طعم سبزیجات موجود در این سالاد را دلچسب تر می‌کند. اگر دنبال یک غذای ساده و سبک می‌گردید این سالاد گزینه‌ی خوبی است. مدت زمان تهیه‌ی این سالاد حدود 20 دقیقه بوده و برای 4 نفر در نظر گرفته شده است.

    مواد لازم
    فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
    فلفل دلمه ای زرد 1 عدد
    پیاز متوسط 1 عدد
    کدوی متوسط 2 عدد
    روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
    لوبیا 425 گرم
    عدس 425 گرم
    ریحان 2 دسته
    گوجه فرنگی متوسط 2 عدد
    سرکه بالزامیک 1 قاشق غذاخوری
    نمک و فلفل به میزان لازم

    طرز تهیه
    فلفل دلمه‌ای‌ها را بشویید و دانه‌های آن‌ها را خارج کنید. سپس به صورت نگینی خردشان کنید. پیاز را نیز پوست کنده و خرد کنید. کدوها را شسته و سپس ورقه ورقه کنید. توجه داشته باشید که ورقه ها کاملاً نازک باشند.
    روغن را داخل یک ماهی تابه‌ی بزرگ گرم کنید و سپس به آرامی فلفل دلمه‌ای، پیاز و کدوها را داخل ماهی تابه بریزید. شعله را زیاد کنید و مواد را هم بزنید. تا زمانی که سبزیجات نرم بشوند به عدس و لوبیا بپردازید. اگر از کنسرو استفاده می‌کنید محتویات آن را زیر آب بگیرید تا نمک اضافی آن گرفته شود. ریحان‌ها و گوجه فرنگی‌ها را نیز شسته و خشک و سپس خرد کنید.
    لوبیاها و عدس را به ماهی تابه اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. سپس ریحان، گوجه فرنگی و سرکه را به مواد قبلی اضافه کنید. همان طور که به آرامی هم می‌زنید نمک، فلفل را اضافه کرده و اجازه دهید مواد با هم ترکیب و گرم شوند. در نهایت هم روغن زیتون را افزوده و بلافاصله سرو کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید چند عدد زیتون سیاه نیز به سالادتان اضافه کنید.

    ارزش غذایی
    کالری 390
    گلوسید 52 گرم
    پروتئین 21 گرم
    چربی 11 گرم (اسیدهای چرب اشباع شده 1 گرم)
    این سالاد سرشار از ویتامین‌های A، B، C و E می‌باشد.
     
    sargoli از این پست تشکر کرده است.