1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

رونمایی از اولین خودرو با طراحی کاملا ایرانی

شروع موضوع توسط Merjhoi ‏Jan 15, 2013 در انجمن اجتماعی

  1. Merjhoi

    Merjhoi خاص بودن افراد خاص رو افراد خاصی میفهمن...؛) عضو کادر مدیریت مدیر ارشد همراه انجمن

    5,425
    12,222
    7,324
    شاید مدتها است که در نظر بسیاری از ما چهره خودروهای تولید داخل با سلیقه، و اتومبیل های خارجی با جیب مان سر سازگاری ندارند. و همواره در انتظار اتفاقی در عرصه طراحی این موجودات چهار چرخ دوست داشتنی هستیم. اما با مراسم دیروز، این امید در دل مشتاقان و طراحان زنده شد تا در آینده شاهد تحولی در این عرصه، آن هم به دست طراحان ایرانی باشیم.

    حالا گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در کنار هم تیمی را تشکیل داده اند تا به سرپرستی آقای

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

    تفکرات و نوع نگاه شان را در این کانسپت، به نمایش عموم بگذارند.
    [​IMG]

    پژوهشکده فرهنگ و هنر در خیابان انقلاب میزبان این خودروی ایده ای بود. خودرویی که طراحان آن بر این باور هستند که اولین کانسپت با طراحی کاملا ایرانی محسوب می شود. مراسم با تقدیر از همه کسانی که در این پروژه فعالیت داشتند شروع شد. در ادامه آقای محمدی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر به سخنرانی پرداختند و اعلام آمادگی کردند که ایشان و مجموعه شان در آینده حامی پروژه هایی از این دست باشند.

    در انتها آقای ایمان مقصودی به عنوان مدیر طراحی به روی صحنه آمدند و پاسخگوی سوالات حضار بودند. از نظر ایشان، شاید اولین جرقه برای طراحی این خودروی ایده ای، طراحی نه چندان دلچسب خودرو های داخلی بود و این سر آغازی شد برای شروع پروژه ای که کل هزینه آن نسبت به بودجه پروژه های شرکت های خودرو سازی داخلی بسیار بسیار ناچیز ذکر شد.
    شکل گیری و طراحی PYTHON بر روی شاسی سمند انجام گرفته است و حالا ماکت آن در اندازه حقیقی با یونولیتی با پوشش فایبرگلاس ساخته شده و وزن آن در حدود 700 تا 800 کیلوگرم است.

    اما ماجرای انتخاب اسم این کانسپت چیست؟ این طور که آقای مقصودی در خلال صحبت هایش اشاره کرد، این خودرو تا مرحله ساخت ماکت در اندازه واقعی، بدون نام باقی مانده بود. اما روشن شدن چراغ های جلوی خودرو برای همه اعضای گروه طراحی، الهام بخش چشمان مار بوده است و بعد از آن با بررسی اسامی مارها، گزینه هایی مانند وایپر و یا کبری به جهت استفاده دیگر خودروسازان از آنها، کنار گذاشته می شوند و در نهایت این مار مرموز با نام پیتون چشمانش را به دنیا می گشاید.

    و حالا تصویر این مار خوش خط وخال:
    [​IMG]

    [​IMG]
    اگر از آینده این پروژه سوال می کنید، تیم پیتون هنوز برایش جواب روشن و مشخصی ندارد و آقای مقصودی با توجه به تجربه حضور در ایران خودرو در مقطعی از دوره سربازی و شرکت در طراحی مراحل اولیه اتومبیل رانا، چندان امیدی به تولید پیتون توسط خودروسازان داخلی ندارد اما آن را سرآغازی می داند برای اجرای پروژه هایی از این دست و در نهایت طراحی، اجرا و ساخت یک خودروی کاملا ایرانی.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    تیم طراحی:
    [​IMG]

    منبع:
    نارنجی
    منتظر نظراتتون هستم
    Merjhoi
     
    پرشیا، ••ÐêMōn••، مهربون و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. مهربون

    مهربون تخریبگر!! امید وارم امیدوار...

    3,500
    6,508
    2,380
    یکی از اعضای این تیم عمو زاده بنده بوده و بچه ناب آذربایجان محسوب میشه ... بزن دست قشنگه رو باز به افتخار ترکهاااااا:262:
     
    BlUe از این پست تشکر کرده است.
  3. BlUe

    BlUe

    627
    721
    238
    Daaaaaaaaast..... Dasssssssssst!
     
    مهربون از این پست تشکر کرده است.