راهکارهای برای رفع اضطراب

شروع موضوع توسط Admin ‏Dec 30, 2011 در انجمن روانشناسی عمومی

  1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

  1. Admin

    Admin ديوانگى ها از آمدنِ تو شروع شد ...
    عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    ‏Dec 5, 2011
    13,054
    26,371
    72,611
    مرد
    برای برخی افراد این حالت ممكن است ناگهانی باشد و برطرف شود، اما برای برخی دیگر این حالت به صورت مزمن در می آید.
    زمانی كه دچار استرس، اضطراب و دلشوره می شوید، كارهای زیر را انجام دهید:
    درخواست كمك از دیگران، مشغول شدن به انجام كاری، صحبت با دوستان، خارج شدن از خانه برای مدت كوتاه، ورزش و بالاخره انجام تمرینات آرام سازی كه در این تمرین عضلات،10 تا 15 ثانیه سفت و به آرامی شل می شود، این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی برآرامش ذهن می گذارد.
    برای این كار، ابتدا به یك مكان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. كف پاها را روی زمین بگذارید و دست ها را روی ران قرار دهید. ابروها را تا جایی كه می توانید به طرف بالا بكشید و در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی رها كنید.
    چشم ها را محكم ببندید و پلك ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی چشم ها را باز كنید. زبان خود را به سقف دهان فشار دهید و آن را چند ثانیه نگه دارید سپس به آهستگی رها كنید.
    دندان های خود را روی هم چند ثانیه فشار دهید، سپس به آهستگی رها كنید. شانه ها را بالا بكشید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی رها كنید.
    دست راست را مشت كنید و ساعد را روی بازو خم كنید و محكم فشار دهید و در این حالت نگه دارید سپس به آهستگی رها كنید، این حركت را با دست چپ نیز انجام دهید. یك نفس عمیق بكشید و ریه خود را پر از هوا كنید و نفس خود را حبس كنید و در این حالت به شكم خود فشار آورید، سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید.
    كتف ها را تا جایی كه می توانید به عقب ببرید و فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید، سپس به آرامی رها كنید. پای راست و چپ را به ترتیب صاف نگه دارید و پنجه پا را به طرف بیرون بكشید و در این حالت نگه دارید بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنید و پا را سفت در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید.
    این حركت را با پای چپ تكرار كنید. زانوها را خم كنید و ران را تا جایی كه می توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید .
     
    ghandeasal از این پست تشکر کرده است.
  2. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    ‏May 23, 2012
    15,169
    16,991
    1,275
    زن
    استرس تو ما راه نداره:16:
    بشینیم این کارارو کنیم یکی بیاد ببینه بگه دیوونس:laugh: