1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

راز موفقیت سیسکو

شروع موضوع توسط Moh4m4d ‏Feb 15, 2014 در انجمن اینترنت و شبکه

  1. Moh4m4d

    Moh4m4d ,,, " م " مثل محمد !

    167
    86
    239
    سیسکو از معدود شرکت های کامپیوتری محسوب می شود که در همه حال توانسته محبوبیت خود را بین مردم حفظ کند. برخی کارشناسان این روزها اعلام می دارند سیسکو در حال از دست دادن سهم زیادی از بازار است که اینها می تواند نشان هایی برای کناره گیری «جان چمبرز»مدیرعامل شرکت سیسکو باشد. چمبرز در اوایل سال گذشته با حفظ سمت به ریاست هیات مدیره سیسکو انتخاب شد و اعلام کرد برای سه سال آینده نیز ریاست این شرکت را بر عهده خواهد گرفت. به عقیده جمع زیادی از تحلیلگران، کناره گیری چمبرز می تواند نخستین گام برای کاهش فروش محصولات سیسکو باشد که این مساله در چند مرحله و به آهستگی صورت می گیرد.
    با پایان ماه ژوئن و انجام برخی بررسی ها سیسکو نیز مانند دیگر شرکت های بزرگ کامپیوتری سود خالص خود در سه ماهه دوم سال 2008 را اعلام کرد و نشان داد که باز هم توانسته است به کمک چمبرز سیر صعودی خود را در تولید، عرضه و خدمات به تمام جهان دنبال کند.
    با وجود اینکه این روزها اخباری مبنی بر افزایش فروش سیسکو در بازارهای جهانی منتشر می شود اما مدیرعامل سیسکو بر این باور است که سه ماهه دوم از سال 2008 دوره زمانی خوشایندی برای این شرکت نبود. این شرکت که می کوشد با در دست گرفتن کنترل و هدایت مراکز بزرگ خرید و فروش رایانه و محصولات وابسته به آن در جهان موفقیت خود در آینده را تضمین کند هنوز به طور کامل نتوانسته است به اهداف مالی پیش بینی شده برسد. با همه این توضیحات، مدیران مالی سیسکو امروز پیش بینی می کنند که با اجرای تصمیمات جدید و جذب سرمایه گذاران بیشتر در ماه های باقی مانده از سال جاری میلادی سود بیشتری را به دست آورند و وضعیت مالی خود را ارتقا دهند.
    از زمان تاسیس سیکسو تاکنون مدیران این شرکت در کنار تلاش های خود برای افزایش فروش محصولات، دیگر معیارهای اقتصادی مطابق با علوم روز را مورد توجه قرار داده و توانسته اند ارزش سهام سیسکو را در بازارهای بورس بیشتر کنند. با وجود اینکه سیسکو در دوره های مالی گذشته نتوانست به میزان دلخواه فروش داشته باشد، افزایش بهای سهام این شرکت یکی از مواردی بود که باعث شد دلگرمی مسوولان به بخش اقتصادی بیشتر شود. به عقیده مدیرعامل سیسکو اگر یک شرکت بخواهد در بخش اقتصادی موفق باشد اما باید رسیدن به درآمد بیشتر را هدف نهایی خود قرار ندهدزیرا این امر موجب می شود با نادیده گرفتن نیازهای مخاطبان و عدم پاسخگویی به آنها، محبوبیت آن شرکت در بین مردم از بین برود. به طور کلی هر شرکت در هر زمینه ای که فعالیت می کند با فراهم کردن شرایطی برای داشتن ارتباط هرچه بیشتر با مخاطبان خود و درنظر گرفتن نیازهای آنها می تواند پله های ترقی را سریع تر طی کند. به کارگیری چنین رویه ای در شرکت سیسکو موجب شده است تمامی مسوولان این مرکز از روند فعالیت ها راضی باشند. سیسکو تاکنون بر بازارهای فراوانی تمرکز داشته و توانسته است در همه آنها به موفقیت برسد. به طور کلی باید توجه داشت که سیاست این شرکت برای حضور در بازارهای ملی و بین المللی بر سه اصل «هسته مرکزی، مسیریابی و راه گزینی» استوار است. علاوه بر این شرکت سیسکو می کوشد با توجه به بازار عرضه کنندگان خدمات و بازار فناوری های پیشرفته، سهم خود را در آنها بالا ببرد و بتواند بخش بیشتری از آنها را به خود اختصاص دهد. بخش بازار فناوری های پیشرفته که یکی از ارکان اصلی و اساسی حضور این شرکت در عصر حاضر محسوب می شود، به عنوان میانبر برای رشد اقتصادی به حساب می آید و این فرصت را ایجاد می کند تا با عرضه خدمات بهتر و جلب مخاطبان بیشتر سود اقتصادی افزایش یابد. تمام محصولاتی که هم اکنون توسط سیسکو تولید می شود با درنظر گرفتن این سیاست ها به دست مشتری می رسد و به همین خاطر سیسکو در بین رقبا همواره موفق تر بوده است. شرکت سیسکو این روزها فعالیت های جدیدی را برای ارائه خدمات به شرکت های تجاری کوچک و متوسط آغاز کرده است. در این شرکت مجموعه ای جدید از راهکارهای تجاری متناسب با وضعیت شرکت های تجاری کوچک طراحی شده و در اختیار آنها قرار گرفته است. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد، شناخت و به کارگیری این مجموعه راهکارها تا اندازه زیادی آسان است و به کمک این روش ها، شرکت ها می توانند تا حد زیادی در هزینه های مصرفی خود صرفه جویی کنند. کارشناسان بر این باورند در آینده نزدیک بیشتر شرکت های متوسط و کوچک شدیداً به یک شبکه کارآمد که بتواند به رشد آنها کمک کند و از داده های آنها محافظت کند نیاز خواهند داشت. طبق آخرین آمارهای به دست آمده، هم اکنون 45 درصد محصولات سیسکو در بازارهای آمریکا عرضه می شود و این شرکت را برای توسعه مرزهای جغرافیایی خود امیدوارتر کرده است. واحد های سیسکو در اروپا، خاورمیانه و آفریقا بخش عمده درآمدهای این شرکت را کسب می کنند و در عین حال، مدیران سیسکو بازارهای اروپایی را بهترین منطقه برای فروش محصولات خود به قیمت مناسب می دانند به همین خاطر سرمایه گذاری های بیشتری را در این بخش انجام داده اند. سیسکو تا کنون توانسته است 32 درصد از کل محصولات خود را در سه منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا به فروش برساند. آمریکا همچنان رقابتی ترین بازاری است که این روزها شرکت های فناوری در آن حضور دارند و به همین خاطر، سیسکو بیشترین بخش محصولات خود را در این منطقه به فروش می رساند. کشور کانادا نیز نشان داده است که می تواند منطقه ای مناسب برای فروش محصولات سیسکو باشد و برزیل که منطقه ای نوپا محسوب می شود نیز استقبال فراوانی از این محصولات انجام داده و سیسکو همچنان می کوشد نفوذ خود در آمریکای لاتین را بیشتر کند. در منطقه آسیای پاسیفیک که برای سال های طولانی قابل پیش بینی ترین بازار در جهان به حساب می آمد، 10 درصد محصولات سیسکو به فروش می رسد و مدیران این شرکت معتقدند که با سرمایه گذاری هرچه بیشتر در آسیا، استرالیا و نیوزیلند، می توانند فرصت های اقتصادی مناسبی را برای خود ایجاد کنند که این امر می تواند با قرار گرفتن در کنار تجربیات قبلی، مجموعه ای کامل را برای تضمین موفقیت های آتی تشکیل دهد. به جز مناطق یاد شده، بیش از 90 درصد مدیران سیسکو این روزها بر این باورند که کشورهای چین، تایوان و هنگ کنگ بزرگ ترین بازار برای فروش قطعات و تجهیزات کامپیوتری محسوب می شوند و اگر یک شرکت بتواند با برنامه ریزی صحیح حضوری فعال در این کشورها داشته باشد و به طور قطع تمام اهداف از پیش تعیین شده خود را محقق خواهد ساخت. باید اعتراف کرد در حال حاضر بازار ژاپن با نوسانات شدیدی مواجه است و منطقه ای قابل اطمینان نیست.
    تلفن اینترنتی و سرویس های پهن باند در هیچ جای دنیا به اندازه آسیا رشد نداشته اند و از این رو شرکت سیسکو طی سال گذشته توانست با ارائه محصولات متنوع، سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص دهد. آسیا از دید بسیاری از کارشناسان زبده جهانی، مهد تلفن اینترنتی و سرویس های پهن باند محسوب شده و هر ماهه به تقاضای چنین سرویس هایی در این منطقه افزوده می شود. در برخی کشورهای آسیایی نظیر کره جنوبی سرویس های پهن باند بیسیم به قدری پرسرعت شده اند که برای کاربردهایی نظیر دریافت ویدیو و کانال های تلویزیونی نیز مشکلی ندارند. در هند نیز سرویس های پهن باند فعال شده اند و خدمات رسانی را آغاز کرده اند و بد نیست بدانید که رشد این خدمات در کشور چین طی سال گذشته به میزان 99 درصد رسیده است. شرکت سیسکو نیز در این حوزه توانسته است با ارائه محصولات متنوعی که برای چنین کاربردهایی تدارک دیده، بخش زیادی از این بازار را به خود اختصاص داده است تا جایی که سهم خود را از بازار ژاپن در سال گذشته تا 73 درصد و در منطقه خاور دور تا 7/68 درصد افزایش داد.