1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

دستور تهیه پیتزای دریایی

شروع موضوع توسط setareh ‏Sep 26, 2014 در انجمن خوراک دریایی

  1. setareh

    setareh ღشرمنده دستای پینه بسته پدرممღ

    10,641
    63,366
    88,285
    دستور تهیه پیتزای دریایی
    میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند، نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو کالری کمتری دارد. پروتئین موجوددر میگو کیفیت بالایی داشته …

    [​IMG]

    مواد لازم:



    آردسه چهارم لیوان
    بیکینگ پودریک قاشق چای خوری
    نمکنصف قاشق چای خوری
    شیریک سوم لیوان
    روغن مایعدو قاشق سوپ خوری
    پوره گوجه فرنگی۱۲۰ گرم
    رب گوجه فرنگییک قاشق مرباخوری
    سیرله شدهیک حبه
    پودر ارگانویک قاشق چای خوری
    پودر جعفرییک قاشق چای خوری
    نمک و فلفلبه میزان لازم
    میگوسه چهارم لیوان
    زیتون سیاه یا سبز۲-۳ عدد ( بدون هسته)
    پنیر پیتزا۱۵۰گرم
    کنسرو کیلکایک عدد




    طرز تهیه:


    آرد، بیکینگ پودر و نمک را داخل کاسه ای ریخته ، شیر و روغن را اضافه می کنیم و به طور مرتب هم می زنیم. خمیر را ورز داده و بصورت توپ در می آوریم (اگر خمیر چسبنده بود کمی آرد اضافه می کنیم و اگر خیلی سفت بود شیر می افزاییم). روی خمیر پوشش کشیده و می گذاریم خمیر نیم ساعت بماند. پوره گوجه فرنگی، رب گوجه، سبزی های معطر و سیر را در ماهی تابه کوچکی با هم مخلوط کرده، روی حرارت کم قرار می دهیم تا غلیظ شده و در ادامه بعد از سردشدن ، خمیر را در ظرفی با قطر ۳۰ سانتی متر پهن می کنیم. سس آماده شده را برش نازک داده و روی بقیه مواد چیده شده، کمی پودر ارگانو می پاشیم. فر را از ۲۰ دقیقه قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده، پیتزا را درون فر گذاشته تا زمانی که روی پنیر طلایی شود.



    نکات تغذیه ای :


    میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند، نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو کالری کمتری دارد. پروتئین موجوددر میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود. برای گروههایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنها است. میگوها در کل دارای چربی کمی می باشند. اسیدهای چرب امگا-۳ که از دسته اسدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماریهای قلبی مؤثر واقع شوند.اسیدهای چرب امگا-۳ همچنین اجزای ضروری برای غشای سلول مغز و بافت چشم است. میگو منبع غنی از ویتامین های E,D,C,B۱۲,B۶,A و املاحی چون کلسیم، آهن، منیزیم،فسفر، پتاسیم، سدیم،روی، مس، منگنز و سلنیم است.علاوه بر این کلسیم، روی، آهن، منیزیم و فسفر میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است.
     
    FLOWER BUD، MahDiyaR Mjd، ثمـــــــــینم ツ و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Sonya

    Sonya حس خوبيه ببینی یه نفر همه رو بخاطر تـــو پس زده

    10,226
    58,482
    33,495
    خوب بود
     
    MahDiyaR Mjd و setareh از این پست تشکر کرده اند.
  3. kamyar_mj

    kamyar_mj The Fault in Our Stars

    964
    2,193
    7,729
    :eeK:
     
    setareh از این پست تشکر کرده است.
  4. setareh

    setareh ღشرمنده دستای پینه بسته پدرممღ

    10,641
    63,366
    88,285
    :279:
     
    MahDiyaR Mjd از این پست تشکر کرده است.