1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

تبلیغات فریب‌دهنده لوازم خانگی با کارت‌های هدیه رویایی/ آیا سامسونگ واقعا 30 درصد تخفیف می‌دهد؟

شروع موضوع توسط Admin ‏Jan 11, 2015 در انجمن اخبار اقتصادی

  1. Admin

    Admin غواصی فقط تو چشات عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    12,516
    24,653
    62,896
    رکود این روزها بلایی بر سر تولیدکنندگان آورده است که دست به هر کاری برای جلب مشتری و تحریم تقاضای بازار می‌زنند، از تخفیف‌های مشتری جلب‌‎کن گرفته تا کارت‌های هدیه رویایی. اما در برخی موارد، این هدایا به سرابی بیش شبیه نیست.
    c45e339a6b4c7596f856872a76b187b7.

    به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، بازار این روزها کسادِ کساد است. تولیدکنندگان چاره‌ای جز جذاب کردن قیمت‌ها ندارند و مصرف‌کنندگان هم، چشم به جیب خود دوخته‌اند تا شاید، کمی قدرتش بالاتر رود و اجازه ورود به این بازار جذاب را به آنها بدهد.


    تنها کسانی که نیاز مبرم به خرید لوازم خانگی دارند، وارد بازار می‌شوند یا شاید هم آنهایی که آنقدر وسع مالی دارند که برای خرید یک یخچال فریزر، از دو تا نه میلیون تومان بپردازند. اما بقیه نه.


    قیمت‌ها آنقدر بالا است که اگر تنها بخواهید به دلیل تعویض یک یخچالی یا وسیله خانگی که هنوز هم کار می‌کند، وارد بازار شوید، چیزی دستگیرت نمی‌شود، مگر اینکه قدرت خرید بالایی داشته باشی. رنج‌ قیمت‌ها خیلی بالا است و هر کسی از عهده‌ خریدش برنمی‌آید.


    تولیدکنندگان و یا واردکنندگان تولیدنما هم که چاره ای جز فروش برای سرپا نگه داشتن تولیداتشان ندارند، از هر حربه ای برای فروش کالاهایشان استفاده می‌کنند. جشنواره برگزار کرده و می‌گویند کارت هدیه می‌‎دهند، مشتری هم با جذابیت همین کارت هدیه ها و به خیال تخفیفی خوب، وارد بازار می‌شود و بعد از اینکه طلب هدیه اش را می‌کند، متوجه می شود که شروطی از سوی تولیدکننده برایش گذاشته شده که شاید هیچگاه دریافت هدیه اش عملی نباشد.


    "سامسونگ"، یکی از نام‌های مطرحی که در بازار تبلیغات و میان برندهای متعددی چشم هر رهگذری را مشغول خود می‌کند و ارقام جذاب هدیه‌هایش هر کسی را برای خرید وسوسه، به نحوی عمل کرده که بسیاری از مشتریان از خریدشان ناراضی هستند.


    در واقع، بسیاری از مشتریانی که برای خرید محصولات این برند روانه فروشگاه‌های و نمایندگی‌های آن شده‌اند، برای جهیزیه خرید کرده‌اند، فروشنده هم پس از خرید اجناس به آنها اعلام کرده که طی هفته آینده بعد از خرید، برای دریافت کارت هدیه تماس بگیرند و این در حالی است که به آنها شروط دریافت کارت هدیه را اعلام نکرده و نگفته حتما ظرف مدت جشنواره ده روزه، باید کار نصب این وسیله را نیز انجام دهند، در غیر این صورت از دریافت کارت هدیه محروم می شوند.


    مشتری هم که برای خرید جهیزیه و نصب آن طی ماهها یا شاید سال‌های آینده مراجعه کرده است، تنها فریب خورده و قربانی برنامه ریزی این برند شده است که البته علیرغم گفته برخی مسئولانش، بیشتر اجناسش وارداتی است.


    سئوال اینجا است که مگر واردات لوازم خانگی یا حتی مونتاژ آن چقدر سود برای این برند دارد که حاضر است کارت‌های هدیه با مبالغ بالا حتی تا میلیونی هم بابت خرید کالا از سوی مصرف‌کنندگان، بپردازد.


    روی دیگر داستان، حال و روز مشتریان زیان دیده است که آن را می توان به خوبی از پیام‌هایی که در سایت‌های مرتبط با این برندها به ثبت می رسد می توان دید در حالی که در همان سایت‌ها مشتریان برای پیگیری کارت‌های هدیه شان مرتبا به این شماره تلفن و آن شماره تلفن مرکز پیام برند، پاسکاری می‌شوند.


    وقتی خبرنگار تابناک اقتصادی در قالب یک مشتری برای پیگیری کارت هدیه کالای خریداری شده به مرکز تماس سامسونگ، همان برند معروفی که سهم عمده ای از بازار لوازم خانگی ایران را به دست گرفته، تماس می گیرد، اعلام می شود که جشنواره آن برند مطرح ده روزه بوده و اکنون مهلتش تمام شده، ضمن اینکه باید ظرف ده روز کالا نصب می شده است.


    خانمی از مرکز تماس سامسونگ در پاسخ به سئوال خبرنگار تابناک اقتصادی در این رابطه می‌گوید: 5 سبد در این جشنواره تعریف شده بود که در صورت خرید آنها، یک عدد جاروبرقی یا یک مایکروفر هدیه داده می شد، در حالی که باید ظرف مدت جشنواره، حتما با مرکز تماس حاصل کرده و عملیات نصب را انجام می دادید.


    این اپراتور مرکز تماس ادامه می دهد: فروشگاه باید به شما اعلام می کرده که باید حتما کالا را نصب کنید، در غیر این صورت تخلف فروشنده بوده و باید شکایت خود را از فروشنده پیگیری کنید و مرکز نمی تواند پاسخگوی شما باشد.


    اکنون هم که این برند خاص، بدون جمع آوری برخی بنرهای خود در سطح شهر، جشنواره را فقط برای یک محصول خود آن هم تلویزیون "ال ای دی" برگزار کرده است که مشخص نیست هدیه در نظر گرفت شده چیست و چگونه به مشتریان پرداخت می شود.


    در این میان، نظارتی هم بر جشنواره‌های برگزار شده از سوی برندها وجود ندارد و مردم نمی‌دانند که باید به کجا برای پیگیری شکایت کنند. اگر هم به اتحادیه مربوطه مراجعه شود، به طور قطع با این انتقاد مواجه می شوند که چرا قبل از خرید، این که جشنواره مجوز دارد یا خیر را پیگیری نکرده اید.


    به هرحال، بخشی از علت این ضرر و زیان به خود مشتری برمی گردد و بخش دیگری نبود نظارت‌های کافی و البته سودجویی برخی فروشندگانی است که با توجه به رکود بازار، برای حفظ تولیدات خود دست به چنین اقداماتی می‌زنند.


    آیا وقت آن نرسیده که دولت برنامه جدی و عملیاتی نه نسخه های پی در پی و همایش های متنوع برای خروج از رکود پیاده سازی کند تا تولیدکنندگان به بهای حفظ تولید، اقدام به فریب مشتریان نکنند؟
     
    Stone Heart و ثمـــــــــینم ツ از این پست تشکر کرده اند.