• این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

به سمت اندامی متناسب قدم بردارید!

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#1
اشتهای کاذب یا همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول میکشد و اگر شما بتوانید در این ۱۰ دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکیهای پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامتتان برداشتهاید.
 

پیوست ها

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#2
حواس خودتان را پرت کنید
اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید که این فقط نشانه یک زیادهطلبی است؛ نه گرسنگی. اشتهای کاذب یا همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول میکشد و اگر شما بتوانید در این ۱۰ دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکیهای پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامتتان برداشتهاید. شما میتوانید برای کنترل اشتهایتان، با انجام دادن کارهایی معمولی حواستان را از خوردن خوراکیای که هوس کردهاید، منحرف کنید.
 

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#3
با غذاهایی که بیشتر هوس میکنید، کمتر روبهرو شوید!
یکی دیگر از کارهای مفید برای کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری، اجتناب، حذف و روبهرو نشدن با خوراکیهایی است که خیلی دوستشان دارید. مثلا اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک ساندویچ سالم خانگی برای ناهار یا شامتان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهنتان خطور نکند. اگر هم میبینید که پرهیز از خوردن کیک تولد دوستتان برایتان مقدور نیست، با یک برنامهریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانهتان از سایر غذاها را کاهش دهید تا بتوانید با خیال راحت یک برش خوشمزه از کیک تولد را هم بخورید.
 

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#4
مغزها را فراموش نکنید
خوردن دو لیوان آب به همراه ۶ عدد گردو یا ۱۲عدد بادام یا ۲۰عدد بادامزمینی میتواند نقش موثری در سرکوب اشتها و تغییر ذایقه افراد به سمت خوراکیهای سالم، داشته باشد.
 

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#5
به استرسهایتان با غذا خوردن پاسخ ندهید
یکی از مشکلاتی که گریبانگیر بسیاری از افراد هست، ذخیره کردن صدها کالری اضافه با زیادهروی در خوردن غذا برای کاهش استرسشان است. شما میتوانید برای کم کردن استرستان به جای خوردن، نفس عمیق بکشید، قدم بزنید، حرکات مختلف ریلکسیشن را انجام دهید و در آخر اگر باز هم میل به خوردن داشتید، آدامس بجوید تا نتوانید چیز دیگری بخورید.
 

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#6
خواب نیمروزی را از یاد نبرید
یکی دیگر از دلایل پرخوری، خستگی است. شما میتوانید برای مبارزه با این مشکل هم روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یک محیط ساکت و آرام چشمانتان را ببندید و انرژی تحلیل رفته خود را دوباره به دست آورید.
 

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#7
کمخوری را با عطر نعنا امتحان کنید
بعضی از افراد برای از بین بردن بوی بد دهانشان، اقدام به خوردن خوراکی میکنند. این افراد میتوانند به جای پرخوریهای بیمورد، روزانه دو تا سه بار به وسیلهدهانشویههایی با عطر نعنا دهان خود را شستشو دهند تا این طراوت و بوی خوش، فکر خوردن را از سرشان بیرون کند.
 

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#8
غذاهای وسوسهانگیز را بدمزه کنید!
شاید این کار به نظرتان خندهدار برسد اما شما میتوانید با بدمزه کردن خوراکیهایی که دوستشان دارید، میل به خوردن آنها را در وجودتان از بین ببرید. مثلا روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید یا پفک یا چیپس را کمی با آبخیس کنید و بعد آن را بخورید!
 

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#9
چراغها را روشن کنید
یکی از موثرترین کارها برای جلوگیری از پرخوری، غذا خوردن در محیطی کاملا روشن و نورانی است. این طوری شما به خوبی متوجه میزان غذایی که مشغول خوردنش هستید، میشوید.
 

Mariツ

وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ
ارسال ها
1,617
لایک ها
4,494
سن
25
محل سکونت
تهران
#10
شمع وعود روشن کنید تا آرامتر غذا بخورید
شاید جالب باشد که بدانید نتیجه جدیدترین مطالعات در مورد اشتها، نشان داده است که بوها و عطرها هم در کاهش و افزایش اشتها بیتاثیر نیستند.
 
بالا