1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

به سمت اندامی متناسب قدم بردارید!

شروع موضوع توسط Mariツ ‏Jan 29, 2015 در انجمن رژیم های لاغری

  1. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    اشتهای کاذب یا همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول میکشد و اگر شما بتوانید در این ۱۰ دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکیهای پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامتتان برداشتهاید.
     

    پیوست ها:

    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    حواس خودتان را پرت کنید
    اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید که این فقط نشانه یک زیادهطلبی است؛ نه گرسنگی. اشتهای کاذب یا همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول میکشد و اگر شما بتوانید در این ۱۰ دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکیهای پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامتتان برداشتهاید. شما میتوانید برای کنترل اشتهایتان، با انجام دادن کارهایی معمولی حواستان را از خوردن خوراکیای که هوس کردهاید، منحرف کنید.
     
    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    با غذاهایی که بیشتر هوس میکنید، کمتر روبهرو شوید!
    یکی دیگر از کارهای مفید برای کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری، اجتناب، حذف و روبهرو نشدن با خوراکیهایی است که خیلی دوستشان دارید. مثلا اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک ساندویچ سالم خانگی برای ناهار یا شامتان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهنتان خطور نکند. اگر هم میبینید که پرهیز از خوردن کیک تولد دوستتان برایتان مقدور نیست، با یک برنامهریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانهتان از سایر غذاها را کاهش دهید تا بتوانید با خیال راحت یک برش خوشمزه از کیک تولد را هم بخورید.
     
    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    مغزها را فراموش نکنید
    خوردن دو لیوان آب به همراه ۶ عدد گردو یا ۱۲عدد بادام یا ۲۰عدد بادامزمینی میتواند نقش موثری در سرکوب اشتها و تغییر ذایقه افراد به سمت خوراکیهای سالم، داشته باشد.
     
    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    به استرسهایتان با غذا خوردن پاسخ ندهید
    یکی از مشکلاتی که گریبانگیر بسیاری از افراد هست، ذخیره کردن صدها کالری اضافه با زیادهروی در خوردن غذا برای کاهش استرسشان است. شما میتوانید برای کم کردن استرستان به جای خوردن، نفس عمیق بکشید، قدم بزنید، حرکات مختلف ریلکسیشن را انجام دهید و در آخر اگر باز هم میل به خوردن داشتید، آدامس بجوید تا نتوانید چیز دیگری بخورید.
     
    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    خواب نیمروزی را از یاد نبرید
    یکی دیگر از دلایل پرخوری، خستگی است. شما میتوانید برای مبارزه با این مشکل هم روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یک محیط ساکت و آرام چشمانتان را ببندید و انرژی تحلیل رفته خود را دوباره به دست آورید.
     
    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    کمخوری را با عطر نعنا امتحان کنید
    بعضی از افراد برای از بین بردن بوی بد دهانشان، اقدام به خوردن خوراکی میکنند. این افراد میتوانند به جای پرخوریهای بیمورد، روزانه دو تا سه بار به وسیلهدهانشویههایی با عطر نعنا دهان خود را شستشو دهند تا این طراوت و بوی خوش، فکر خوردن را از سرشان بیرون کند.
     
    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    غذاهای وسوسهانگیز را بدمزه کنید!
    شاید این کار به نظرتان خندهدار برسد اما شما میتوانید با بدمزه کردن خوراکیهایی که دوستشان دارید، میل به خوردن آنها را در وجودتان از بین ببرید. مثلا روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید یا پفک یا چیپس را کمی با آبخیس کنید و بعد آن را بخورید!
     
    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    چراغها را روشن کنید
    یکی از موثرترین کارها برای جلوگیری از پرخوری، غذا خوردن در محیطی کاملا روشن و نورانی است. این طوری شما به خوبی متوجه میزان غذایی که مشغول خوردنش هستید، میشوید.
     
    P@rnian و TODELYA از این پست تشکر کرده اند.
  10. Mariツ

    Mariツ وقتی خودت در خود گرفتاری هر گونه یِ زنجیر یعنی هیچ

    1,617
    4,460
    28,740
    شمع وعود روشن کنید تا آرامتر غذا بخورید
    شاید جالب باشد که بدانید نتیجه جدیدترین مطالعات در مورد اشتها، نشان داده است که بوها و عطرها هم در کاهش و افزایش اشتها بیتاثیر نیستند.
     
    P@rnian، barfi و TODELYA از این ارسال تشکر کرده اند.