1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

بهترين ميوه هاي تابستاني کدامند؟

شروع موضوع توسط Admin ‏Jun 26, 2015 در انجمن اخبار و دانستنی های تغذیه

  1. Admin

    Admin غواصی فقط تو چشات عضو کادر مدیریت مدیر کل سایت

    12,511
    24,629
    62,792
    چند روزي است كه تابستان با هواي گرم و البته تنوع ميوه هاي خوشمزه از راه رسيده است. ميوه هايي كه مسلما خواص فراواني بر سلامتي دارند.

    زردآلو

    درخت زردآلو عموما دوستدار نور خورشيد و مقاوم در برابر خشكي است و 30 تا 50 كيلو گرم ميوه مي دهد.

    زردآلو حاوي مقدار زيادي بتاكاروتن است كه اين تركيب باعث تشكيل ويتامين A در بدن مي شود. ويتامين A نقش مهمي در سلامت بينايي دارد و همچنين سلامت پوست و به طور كلي رشد سلولي را تسهيل مي كند. زردآلو همچنين منبع غني از ويتامين ‍C و B محسوب مي شود.

    ويتامين C در حفظ بافت هاي ارتباطي نقش دارد و ويتامين B نيز متابوليسم و سيستم ايمني را تقويت مي كند.

    علاوه بر ويتامين ها، زردآلو سرشار از آنتي اكسيدان، مواد معدني، عناصر كمينه به ويژه پتاسيم، آهن و مس و فيبر است كه براي عملكرد دستگاه گوارش عالي خواهد بود.

    موز

    با توجه به توصيه سازمان سلامت جهاني، مصرف منظم پتاسيم خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي را كاهش مي دهد و اين در حالي است كه موز مي تواند 4/1 نيازهاي روزانه بدن به پتاسيم را تامين كند. به علاوه موز ميوه اي بي نظير براي كاهش فشار خون است. يك عدد موز متوسط حدود 422 ميلي گرم يا 250 گرم لوبيا سفيد يا 175 گرم سيب زميني كبابي مي تواند در اين باره مفيد باشد.

    توت فرنگي

    توت فرنگي گل سرسبد ميوه هاي بهار وتابستان است كه معمولا همه از طعم دلپذير آن لذت مي برند. شيريني كمي دارد، پر آب و اشتهاآور است و ميوه اي عالي براي انواع دسرها و بستني ها خواهد بود.

    توت فرنگي منبع غني از ويتامين ها و مواد معدني محسوب مي شود به طوري كه هر 100 گرم آن حاوي 60 ميلي گرم ويتامين C، 12 ميلي گرم منيزيوم، 4/0 ميلي گرم آهن و 20 ميلي گرم كلسيم است.

    هندوانه

    مشهورترين ميوه تابستان بي شك هندوانه است كه احساس خنكي و رفع تشنگي را به همراه دارد. البته اين تنها ويژگي هندوانه نيست و رنگ قرمز آن نشانگر مقدار بالاي ليكوپن است. ليكوپن آنتي اكسيداني است كه از بدن در برابر بسياري از بيماري ها به خصوص سرطان پروستات محافظت مي كند. به علاوه اين ميوه بسيار كم كالري است و هر 100 گرم آن فقط 30 كيلوكالري دارد. به همين دليل انتخاب مناسبي براي افرادي است كه قصد كاهش وزن دارند. دانه هاي هندوانه را نيز دور نريزيد زيرا منبع غني از ويتامين Cهستند.

    طالبي

    طالبي مانند بسياري از مركبات حاوي سوربيتول است. اين ماده قند طبيعي ميوه محسوب مي شود و مقدار زيادي از آن خاصيت مليني را به همراه خواهد داشت. به همين دليل طالبي ميوه مطلوبي براي بهبود يبوست است. برگه هلو و آلو خشك نيز چنين تاثيري دارند. طالبي همچنين سرشار از آب و ويتامين C است و توصيه مي شود در مواقع خستگي و مشكلات قلبي عروقي مصرف شود. مقدار بالايي بتا كاروتن موجود در آن نيز براي پيشگيري از پيري به خصوص پيري پوست بسيار مفيد است.

    گوجه فرنگي و خيار

    طبيعت براي رفع گرماي تابستان و تعريق زياد بدن در اين روزها خوراكي هاي خوشمزه اي براي ما به ارمغان آورده است. براي اين منظور فقط كافي است سري به يخچال بزنيد. اگر در تابستان بسيار عرق مي كنيد واين مسئله شما را كلافه كرده چند توصيه ساده را به كار بريد:
    • دو فنجان آب گوجه فرنگي را در وان حمام بريزيد.
    • حلقه هاي خيار را زير بغل بگذاريد.
    • دست ها و پاها را در ظرفي از چاي سياه قرار دهيد.
    • مرهمي از برگ هاي خشك گردو را روي دست ها و پاها بگذاريد.
    انبه

    اگر دوست داريد كه پوست را در تابستان برنزه كنيد بهتر است از انبه كمك بگيريد! اين ميوه خوشمزه گرمسيري سرشار از بتاكاروتن است كه اين تركيبات ملانين را كه عامل رنگ برنزه طبيعي پوست است تحريك مي كند. هر 100 گرم انبه 3000 تا 4000 ميلي گرم بتاكاروتن دارد. البته هويج، آب هويج و سيب زميني كبابي نيز ديگر خوراكي هاي سرشار از بتاكاروتن محسوب مي شوند.
     
    simid و нιηαтα از این پست تشکر کرده اند.
  2. simid

    simid ŚĨMĨŃ ŐMĨĎ

    7,654
    15,776
    60,056