1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

بدنسازی-دسته بندی نکات مهم راجع به بدنسازی

شروع موضوع توسط sajad0g ‏Nov 3, 2013 در انجمن ورزشی

  1. sajad0g

    sajad0g

    681
    2,328
    422
    دوستان عزیز اگر نکاتی را که در قسمت اهداف بدنسازی بود دیدید و حاضر شدید که در شاخه ی مورد علاقه ی خود ورزش بدنسازی را اغاز کنید باید نکاتی را رعایت و دقیقا اجرا نمائید . ;





    یک : تغذیه

    دو : نرمش و حرکات ایروبیک

    سه : تمرین وحرکات اجرائی

    چهار : حرکات اخر تمرین

    این 4 مورد اصول کار ورزش بدنسازی است

    اما در کنار این 4 مورد قوانین دیگری هم وجود دارد که ما در این بخش به این قوانین می پردازیمو4 مورد نام برده شده هر کدام به طور جداگانه و کامل در قسمت مخصوص درج شده در عنوانتوضیح داده شده .




    توصیه کارشناس آژانس به شما در این مورد : ( امروزه جوانان پر شور و شوق خیلی زیادی خواننده ی مجلات و یات های بدنسازی هستند و متاسفانه یک مشت نویسنده ی بی مسئولیت و وظیفه نشناس پول دوست به خاطر منافع خود هرگز به مخاطبان خود اعلام نمی کنند که ساختن بدن های گوریل شکل و مشابه بدنسازان حرفه ای امروز بدن استفاده از مقادیر زیادی استروئید ها غیر ممکن است . اما ما برای خودمان احساس مسئولیت کرده تا با مخاطبان خود صادق باشیم و اطلاعات حقیقی را در اختیارشان قرار دهیم . دنیا ی استروئید مثل چرخ و فلکی است که وقتی وارد ان می شویددیگر مشکل می توانید از ان خارج شوید . توصیه ما این است که هرگز تن به مصرف این مزخرفات ندهید )

    اصل اول در بدنسازی تغذیه مناسب است . یک برنامه ی تغذیه ی مناسب و اطاعت کردن از ان می تواند در ساختن عضلات دلخواه به شما بسیار کمک نماید . در اصول بدنسازی 50% ان مرتبط می شود به تغذیه .

    اصل دوم در بدنسازی ارامش روحی و روانی است :

    دومین اصول تفکر و ارامش رواانی وجسمانی است . با توجه به گزارشات تجربی و عملی در این ورزش این را می رساند که یک بدنساز بایداز ارامش درونی و جسمانی برخوردار باشد . طبق نمونه تجربی این را مطرح می کند ارامش درونی بسیار امر مهمی استعصبانیت و غمگین بودن باعث کاهش وزن ( حجم عضلات ) و افزایش چربی در بدن می گردد .



    اصل سوم

    اما ارامش جسمانی : مثلا : شما از ساعت 7 صبح به سر کار رفتید و در ساعت 7شب از سر کار برگشتید و همین موقع به باشگاه یا سر تمرین بروید به علت خستگی بدن - بدن به هیچ عنوان حاضر به جواب دهینمی باشد و به قول بدنسازان فقط حمالی میله رو خواهید کرد . از لحاظ جسمانی شما موقعی اماده گی کامل را دارید که حداقل بعد از کار حدود 30-60 دقیقه اصتراحت مفیدداشته باشید و در همین زمان هم را می توان برای تغذیه گذاشت مثلا 30 دقیقه اصتراحت مفید و 30 دقیقهبرای تغذیه . در این موقع است که بدن شما امادگی نصبی را برای تمرین و رشد عضلات پیدا میکند .
    امادگی جسمانی :
    اصل چهارم نرمش کردن :

    اما بعد از اجرا موارد فوق حالا شما اماده تمرین کردن هستید اولین قدم برای شروع تمرین نرمش کردن استکه شما در قسمت نرمش و حرکات ارو بیک سایت اموزش کامل خواهید دید .

    اصل پنجم قواعد تمرین کردن :

    حالا بدن شما امادگی لازم را برای تمرین کردن بدست اورده است و اماده هستید برای تمرین کردن حالا به نکاتی که در تمرین ضرورت دارند می پردازیم .

    یک : داشتن یک برنامه تمرینی منظم و پیروی از ان

    دو : اجرا درست و صحیح حرکات

    سه : تمرکز که مهمترین عامل در تمرین است . این سه مورد به طور کامل در بخش تمرین توضیح داداه شده اند .


    اصل ششم به پایان رساندن با حرکات سبک :


    برای به پایان رساندن تمرین لازم است برای بازگرداندن بدن به حالت اولیه از حرکات نرمشی بسیار سبک مانند دو در جا استفاده نمائید

    و در اخر یک استراحت 15-30 دقیقه ای و صرف یک وعده ی غذائی مناسب برای جبران انژی لازم است.
     
    ×امیرمحمد × از این پست تشکر کرده است.