1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

این غذاها شما را در تابستان چاق می کند

شروع موضوع توسط MahD!ye ‏Jul 21, 2012 در انجمن بهداشت و سلامتی

  1. MahD!ye

    MahD!ye مدیربخش زنگ تفریح

    15,168
    16,846
    1,083
    درتابستان اکثر افراد با رفتن به پیک نیک وفضای باز سعی درسپری کردن اوقات فراقت خود دارند ، دراین میان خوردن کباب ومرغ سرخ شده و …… که دیگر جای خود دارد .آب کافی دربدن درفصل تابستان بسیارضروریست.نوشیدنی های خنک می تواند منجر به افزایش وزن شما شود سعی کنید آب بیشتری بنوشید و مراقب آب میوده های پرکالری هم باشید.چکاندن چند قطره لیمو در آب علاوه بر اینکه عطش شماره برطرف میکند اشتها را هم کنترل میکند.
    کباب به تنهایی دارای ۱۵۴۰ کالری است و ۱۲۴ گرم چربی
    چیزبرگر هم به طورمتوسط ۷۵۰ کالری دارد و ۴۵ گرم چربی دارد
    شما می توانید با کم کردن چربی چرخ شده درگوشت کبابی میزان کالری آن را نیز کم کنید . پوست مرغ را هم اگر بکنید و یا سعی کنید سینه مرغ بخورید کالری خود را محدود کرده اید .
    هات داگ دارای ۲۸۰ کالری و۱۵ گرم چربی است .
    کالباس ۳۳۰ هم کالری و ۲۴ گرم چربی دارد .
    بعد ازخوردن این غذا شاید توپ بازی بتواند شما را ازافزایش وزن نجات دهد.
    خوردن چیپس به عنوان یک میان وعده آسیب زیادی به بدن نمی رساند اما اگر بیش ازحد مصرف شود یا همراه با پنیر باشد قطعا منجر به افزایش وزن شما می شود. چیپس سیب زمینی به تنهایی ۱۶۰ کالری دارد اما اگر پنیر به آن افزوده بشود ۶۹۰ کالری خواهد داشت .
    پس سعی کنید ازسبزیجات تازه به جای چیپس درمیان وعده استفاده کنید
    گردش درخیابان و خرید از ویژگی های فصل تابستان است که چشم شما را به مرغ های سرخ کرده پشت ویترین می اندازد .
    جالب است بدانید سینه مرغ بدون پوست ۱۶۷ کالری و۷ گرم چربی دارد درحالیکه مرغ سوخاری ۳۶۰ کالری و ۲۱ گرم چربی دارد
    سعی کنید به جای مرغ سوخاری ، مرغ کبابی بخورید.
    فصل تابستان فصل خوردن بستنی های رنگارنگ است .یک فنجان بستنی تقریبا ۳۸۰ کالری و ۲۲ گرم چربی دارد .اگرشکلات هم به آن اضافه شود میتواند تا ۷۲۰ کالری افزایش یابد.
    سعی کنید ازدسرهای خنک دیگر مثل شربت ، میوه های خرد شده و …….استفاده کنید .
    غذاهای سرخ شده بلای جان بدن شماست .
    کیک پنیر سرخ شده ۵۰۰ کالری ما کارونی وپنیر ۱۰ کالری و بوقلمون سرخ شده حدود ۱۱۳۶ کالری و ۵۴ گرم چربی دارد به جای این غذاها سعی کنید گوشت کبابی ساده انتخاب کنید .
    یک کاسه سالاد سبزیجات با طراوت می تواند شام شما را درتابستان تشکیل دهد .
    سعی کنید سالاد را بدون چربی وسس های خامه ای مصرف کنید حتی می توانید به سالاد خود ، مرغ کبابی یا تخم مرغ آب پز اضافه کنید .
    فقط نصف فنجان سالاد سیب زمینی ۱۸۰ کالری دارد و۱۲ گرم چربی مقدار سالاد کلم حدود ۱۵۰ کالری و ۸ گرم چربی دارد .برای کاهش کالری سعی کنید ازسس کم چرب استفاده کنید یا آن را با مقداری ماست مخلوط کنید .مقدار زیادی سبزیجات به آن اضافه کنید .
    نوشیدنی های میوه ای نقش بسیار مهمی در افزایش وزن شما دارند کالری این نوشیدنی ها که اکثر همراه با شکر نیز هستند بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ کالری است.به جای این نوشیدنی های پرکالری سعی کنید ازآب میوه ای خانگی استفاده کنید ومصرف روزانه آب بدنتان را بالا ببرید.
     
    setareh، Admin و sajjad از این ارسال تشکر کرده اند.