1. این پایگاه به ثبت ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رسیده است.

    مهمان عزیز سپاس بابت بازدید شما از تالار گفتگوی دهه هفتادی ها.

    عضویت در انجمن رایگان بوده و برای عموم باز میباشد . با صرف 30 ثانیه یکی از اعضای دهه هفتادی ها شوید .

آموزش خلق یک والپیپر تیره

شروع موضوع توسط vandad ‏Jun 18, 2012 در انجمن انمیشن و گرافیک

  1. vandad

    vandad

    1,533
    1,871
    347

    8e95190f27cf2d1b40f91cc794145801.

    خلق یک والپیپر تیره



    به یک آموزش والپیپر دیگر در فتوشاپ خوش آمدید. در این آموزش یاد می گیرید که چطور یک والپیپر خوشایند و تیره ایجاد کنید. باید بدانی که چطور با انتخاب ها و layer mask ها و clipping mask ها کار کنید.


    مرحله 1

    یک سند خالی 1920×1080 ایجاد کنید. می توانید اگر خواستید Background channel پیش فرض را پاک کنید. یک لایه Gradient Fill ایجاد کرده (Layer>New Fill Layer>Gradient) و یک Radial Gradient انتخاب کرده و از تنظیماتی که در تصویر زیر می بینید استفاده کنید.

    2e5bbcca8c84dffe7cd620bff41494bf.



    مرحله 2

    در این مرحله دو شیپ فلزی افقی ایجاد خواهیم کرد. برای آسان تر شدن کار، من تصمیم گرفتم که یک شیپ custom ایجاد کنم زیرا دوباره ایجاد کردن زاویه های گرد کار ساده ای نیست.

    پس، شیپ custom را دانلود کرده و آن را مانند تصویر زیر بکشید. کلید Shift را در حالی که می کشید نگه داشته تا به وجه نسبت آن دست یابید. شیپ پایینی را با duplicate کردن اولی و معکوس کردن آن به طور عمودی ایجاد کنید.
    b56c578b9ffb300a4e92f3885d269071.



    مرحله 3

    یک لایه جدید بین پس زمینه و شیپ ها ایجاد کندی. پترن های mesh فلزی را باز کرده و با پترن فلزی که در زیر نشان داده شده است بر روی یک لایه جدید بکشید. من از یک لایه پر شده با پترن استفاده می کنم زیرا همیشه می خواهم اگر چیزی را خواستم تغییر دهم بتوانم.

    این پترن فلز باید تنها در بخش بالا و پایین والپیپر دیده شود، در مرکز یک بافت دیگر اضافه می کنیم.

    blend mode پترن mesh فلزی را به Soft Light قرار می دهیم.
    927bbd21501ecc7e873a5e073c9a099b.



    مرحله 4

    حالا بافت را در بخش وسطی والپیپر ایجاد می کنیم. یک لایه جدید ایجاد کرده و آن را با رنگ سیاه رنگ آمیزی می کنیم. سپس به Filter>Noise>Add noise رفته و 100% noise Monochromatic اضافه می کنیم.

    حالا یک layer mask ایجاد کرده و بخش بالایی و پایینی را مانند تصویر زیر پنهان می کنیم.

    یک Gaussian Blur به میزان 0, 4 pixel اعمال کرده و blend mode لایه را به Overlay و Opacity را 20% قرار می دهیم.
    0231d1d431ffd7c9348cdf3787ee136e.



    مرحله 5

    ممکن است که این مرحله برای بعضی از کاربران کمی سخت باشد. باید سوراخ هایی در شیپ هایی که در مرحله 3 ساخته اید ایجاد کنید. به یک براش custom برای اسجاد آن نیاز داشته و یک سند جدید 300×300 pixel ایجاد کنید.

    یک انتخاب به اندازه 17 pixel عرض و 210 pixel طول ایجاد کرده و آن را با سیاه رنگ آمیزی کنید. آن را به عنوان براش ذخیره کرده و به Edit>Define Brush Preset بروید.
    a0edaf8906ea241f093d5d00909e0672.



    به والپیپر بازگشته و شیپ بالایی را انتخاب کنید. برای آن یک layer mask ایجاد کرده و براشی را که ذخیره کرده اید را انتخاب کنید. حالا باید این براش را به طور سفارشی تغییر دهید. کلید F5 را زده تا پنجره brushes باز شود و spacing را به 170% افزایش دهید.

    یک لایه جدید در بالای شیپ بالایی ایجاد کرده و با استفاده از براش custom یک خط مستقیم بکشید. می توایند خطوط مستقیم را با زدن کلید Shift در حال کشیدن ایجاد کنید. به تصویر زیر نگاه کنید.

    خطوطی که در تصویر زیر می بینید تنها برای ایجاد یک layer mask استفاده می شوند پس رنگ آن ها مهم نیست. (من خطوط سفید را در زیر شیپ کشیدم نه در بالا پس می توانید شیپ را بهتر ببینید)
    2072067568e5859220097fae404905f1.



    مرحله 6

    حالا با استفاده از خطوطی که در مرحله قبل کشیدید یک layer mask ایجاد کنید. لایه وکتور شیپ های custom را Ctrl+Click کرده تا لبه های آن انتخاب شوند و سپس انتخاب را با استفاده از Shift+Ctrl+i یا Select>Inverse معکوس کنید. با معکوس کردن انتخاب، به لاهی رفته و در جایی که خطوط عمودی را کشیده اید delete را بزنید تا از شر بیرون زدگی های خطوط خلاص شوید.
    c68d17a98002e71bc094520bee06c0c5.



    حالا به کمی حاشیه نیاز داریم. لبه های شیپ custom را دوباره لود کرده و به Select>Modify>Contract بروید و با 10 pixel بخش انتخابی را Contract کنید. پس از اینکه بخش انتخابی را Contract کردید، بخش انتخابی را معکوس کرده و delete را بزنید.به تصویر زیر نگاه کنید. به یاد داشته باشید که خطوط عمودی باید بر روی یک لایه جداگانه باشند.
    6e0a2f498a903d265fdb675419a71425.



    مرحله 7

    حالا تقریباً آماده ایجاد layer mask هستیم. تصویر thumbnail لایه را Ctrl+Click کرده که شامل خطوط عمودی برای انتخاب لبه هایشان می شود.
    50ce7dac9f82b3b70b7efa1287911ff3.



    زمانی که بخش انتخابی لود شد، می توانید لایه را پنهان کرده و به Select>Modify>Smooth بروید و Sample Radius را به 3 pixels تنظیم کنید. در حالی که هنوز بخش انتخابی در حالت لود شده است، layer mask را انتخاب کرده و بخش انتخابی را با سیاه رنگ آمیزی کنید تا سوراخ هایی ایجاد شود.

    اگر از نتیجه راضی بودید می توایند لایه را با خطوط عمودی پاک کنید.
    f1582aa6e5288ab7b1295581211766ec.



    حالا همین کار را بر روی شیپ دیگر نیز انجام دهید. می توانید به سادگی layer mask را duplicate کرده و به طور عمودی معکوس کنید. در حالی که کلیک می کنید و می کشید کلید Alt را نگه داشته و layer mask را بر روی شیپ دیگر بکشید. قبل از معکوس کردن آن به طور عمودی باید ابتدا آن را از حالت لینک خارج کنید در غیر این صورت تمام شیپ معکوس می شود.

    مرحله 8

    حالا باید به این شیپ استایل داده و ظاهری فلزی به آن بدهید. برای ایجاد افکت فلزی براش از تکنیک کلاسیک noise و motion blur استفاده کنید.

    یک لایه clipping mask جدید ایجاد کرده و 100% Monochromatic noise را اضافه کنید و سپس Motion Blur را با Angle 0 درجه اعمال کنید. Blend Mode را Overlay قرار دهید.

    سپس کمی نور و سایه با استفاده از یک گرادینت فلزی اضافه می کنیم. من از گرادینت های فلزی پیش فرض استفاده می کنم که با فتوشاپ ارائه شده است. blend mode گرادینت را به Multiply تنظیم می کنیم.
    307a135b53c1757ea6f34f94c7e45e97.



    مرحله 9

    حالا کمی استایل های لایه برای ایجاد افکت زیبای سه بعدی اعمال می کنیم. Drop Shadow و Bevel & Emboss را با استفاده از تنظیمات زیر اعمال می کنیم.
    5be51df434490b68574ef2eb31d63f6b.



    باید چیزی مانند تصویر زیر داشته باشید. به روشنی لبه های بالایی توجه کنید.
    d55e77631c18d5c49682f54937941f49.



    این مرحله را برای شیپ دیگر نیز تکرار کنید اما زمانی که bevel & emboss را خواستید اعمال کنید Angle را به 85- درجه تنظیم کنید تا روشنی ها در لبه زیرین و نه بالایی مشخص شوند.

    این ظاهری است که شیپ پایینی باید داشته باشد.
    473dcd5ccc2c57e8ee2f85ea6ddb0138.



    مرحله 10

    حالا پایه والپیپر آماده است، می توانید کمی رنگ نیز اضافه کنید. من حروف X و Y را اضافه کرده و استایل های tome را اعمال کردم. فونتی که برای متن استفاده شده Ethnocentric است.
    d03bfe25c78d5442ffaf22b4bc72757b.



    مرحله 11

    استایل هایی که من به متن اعمال کردم کمی پیچیده است پس به جای آن که آن ها را در تصویر توضیح دهم آن ها را به شما می دهم. آن ها را دانلود کرده و مستقیماً اعمال کنید.
    8ce95178387f02881c57f1e433e1ffe7.



    مرحله 12

    برای اینکه حروف کمی ظاهری بهتری پیدا کنند می توانید یک نور پخش شونده با همان رنگ بر روی حرف و بر روی یک لایه جدید در زیر خود حرف ایجاد کنید.

    با استفاده از یک براش نرم بزرگ یک استروک تکی مانند تصویر زیر بکشید. سپس Blend Mode را به Color Dodge تغییر دهید.
    faf1ab3b3321ead5fc2a97537caf186b.



    مرحله 13

    به عنوان جزئیات نهایی من سه شیپ سه ضلعی نرم در مرکز هر کدام و با یک رنگ متفاوت اضافه می کنم. می خواهم به شما نشان دهم که چطور اسن شیپ ها را ایجاد کنید. ابزار (Polygon (U را برداشته و از نوار گزینه های بالا Sides را به 3 تغییر دهید. فلش قرار گرفته در سمت راست آیکون شیپ های custom را کلیک کرده و Smooth Corners را انتخاب کنید.

    سپس شیپ هایتان را کشیده و استایل ها را از همان فایل اعمال کنید.
    a7416730dfc385da5c679be4540cf75b.



    به پایان آموزش رسیدیم. از اینکه این آموزش را خواندید ممنونم.

    نتیجه نهایی
    [Broken External Image]:

    برای مشاهده لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا اگر حساب کاربری دارید وارد شوید

     
    Admin از این پست تشکر کرده است.